Roki Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Czy ktoś może mi wytłumaczyć co dają constants z 39dll, a także jak tego używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 const int zmienna; Wartości const nie można zmienić (jej wartości) w trakcie działania programu. Możesz zrobić taką wartość stałą, np: const int miesiace = 12; Bo jest ona nie zmienna, miesięcy zawsze jest 12 i już. A potem używać jej jako normalnej zmiennej. ________________________________________________________________________________ Noi oczywiście aby była dostępna dla wszystkich funkcji musisz ją zdefiniować przed funkcją: int main() @Down: Nareszcie pierwszy :P Regulamin coś mówi o @downach. Warn +1 gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Maja 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 39dll nie zawiera stałych. Stałe definiuje się w Game Properties i to są takie zmienne, które są jakby globalne, ale nie można zmienić ich wartości (dla tego stałe). Np. jeżeli zdefiniujesz stałą mama=1; to w kodzie GML dwa = mama + mama; //czyli dwa = 1+1;</span> nom i to tyle. Stałymi są też np. pi, c_white, pr_trianglestrip czy fa_left i są one zdefiniowane przez Marka Overmarsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Nie chce robić nowego tematu, ale chce zrobić system rejestracji i logowania, ale coś mi nie idzie, mogę prosić pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Przejzyj przykład yody ( MMORPG ) https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...0&hl=mmorpg Lub jesli chcesz kiedys costam wykodziłem do gry online ale to stare czasy: Server skrypt sPlayerFileCheck //argument[0] = plik ini z zapisami playerow; //argument[1] = sekcja w pliku ini //argument[2] = login podany przez gacza //argument[3] = haslo podane przez gracza if !(file_exists(argument[0])) { return -1; } else { var _check; _check = ini_open(argument[0]); if !( ini_section_exists(argument[1] )) { return 0; } else { var _login, _password; _login = ini_read_string(argument[1],'Login','0'); _password = ini_read_string(argument[1],'Haslo','0'); if ( _login == argument[2] and _password == argument[3] ) { return 1; } else { return -2; } } } ini_close(); //return -2 gdy gracz podal zle dane //return -1 gdy plik na serverze nie istnieje //return 0 gdy gracz podal nieistniejaca sekcje //return 1 gdy wszystko sie zgadza przyjmowanie danych: receivemessage(cs); login = readstring(); password = readstring(); var _checkData; _checkData = sPlayerFileCheck('Players.ini',login,login,password) if ( _checkData != 1) { exit; } Client: login = get_string('Podaj login',''); password = get_string('Podaj haslo',''); if ( login != '' and password != '' ) { clearbuffer(); writestring(login,true); writestring(password,true); sendmessage(global.cst); } else { if ( login == '' and password == '') { game_end(); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Heh, no cóż troche skomplikowane, nie da się łatwiej wytłumaczyć? @UP: A dokładniej? Co gdzie jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Po prostu połaczając sie wysyłasz dane, server je odbiera i sprawdza z plikami czy sie zgadza, jesli tak gracz dolacza do gry jesli nie, mozesz zakonczyc gre lub wyslac z serva info o tym zeby gracz wyslal ponownie dane. Zalezy jak chcesz zrobic. Jak cos to jeszcze zaraz moze dopisze na rejestracje ale Yoda to chyba lepiej napisal w swoim mmo. @edit: podalem ci skrypty teraz wpakuj je do servera i clienta w swoj kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Heh, no cóż troche skomplikowane, nie da się łatwiej wytłumaczyć? Niestety, robienie gier mmo jest skomplikowane, jeżeli nie posiadasz wystarczających umiejętności - nie zabieraj się. Jeżeli zaś uważasz inaczej, radzę przejrzeć przykłady, znajdziesz je na 64digits i gmc yoyogames Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Niestety, robienie gier mmo jest skomplikowane Hmm szczeze, to az takich super miec nie trzeba, wystarczy średnia znajomosc gml. + troche z 39dll. Heh, no cóż troche skomplikowane, nie da się łatwiej wytłumaczyć? Przeczytaj kilka razy, jesli dalej nie rozumiesz mozesz napisac na gg. Jesli dam rade napisze jakis prostrzy skrypt rejestracji czy czego tam jeszcze chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się