XxMichałxX Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 GML if zaatakowany { image_angle=point_direction(x,y,o_player.x,o_player.y) //img angle = w strone myszki if distance_to_object(o_player)>100 //jezeli dystans do gracza jest > 100 { mp_potential_step(o_player.x,o_player.y,4,true) //ma isc do gracza } else //jezeli nie { if collision_line(x,y,o_player.x,o_player.y,o_mur,true,true)=noone //to sprawdza czy na drodze do gracza jest mur { instance_create(o_player.x,o_player.y,o_krew) //jezeli nie ma to tworzy krew pod nogami gracza speed=0 //i sie zatrzymuje } else //jezeli natomiast na drodze do gracza jest mur { mp_potential_step(o_player.x,o_player.y,4,true) //to idzie dalej do gracza omijajac ten mur } } } else { if distance_to_object(o_player)<=200 zaatakowany=1 //jezeli nie byl zaatakowany to patrzy czy go gracz nie atakuje } Napisałem dla Thobby'ego przykład AI Bota bo sie pytał, tylko ze cos tu jest zle.. bot czasami sie zacina i mnie nie goni tylko nawet jak ma droge wolną to stoi i sie gapi a ja go zabijam.. co jest nie tak w tym kodzie ;/? e: chyba wiem o co chodzi juz.. mp_potential_step nie ingeruje w speed, tylko ma swojego speed'a a ja ustawilem tamtego na 0 i hamuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 kod jest strasznie nie czytelny i trudno cokolwiek z niego wywnioskować. według mnie z tym coś jest nie tak: if collision_line(x,y,o_player.x,o_player.y,o_mur,true,true)=noone //to sprawdza czy na drodze do gracza jest mur { instance_create(o_player.x,o_player.y,o_krew) //jezeli nie ma to tworzy krew pod nogami gracza speed=0 //i sie zatrzymuje } jeżeli jest wolna droga to wróg będzie stał w miejscu i tworzył krew??! :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 ooo lol. wszystko jest dobrze.. chodziło o to ze jak strzelam w bota to pod nim pojawia sie krew a on ma ustawione ze ma omijac wszystko i nie moze ominąć krwi ktora ma pod soba wiec sie zatrzymuje xD! a ja sie glowiłem o co chodzi.. a jak w mp_potential_step ustawic np jeden obiekt? edit: dobra juz mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 mp_potential_step_object Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się