Markuz Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Jak zapisać warunek który będzie mi zwracał 2 rodzaje "danych", 1 gdy obiekt w którym jest ten warunek sie styka z innym obiektem, a w 2 jeżeli nie, chodzi mi tu o to że np. gdy chce zbudować nowy dom , to jeżeli styka się z 2 domem, jakimś drzewkiem, krzaczkiem , skałom itp. to żeby nie dało się go postawić jeżeli tak to by się dało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zmienna "styka" z true lub false nie wystarczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 place_meeting(x,y,obiekt) - Sprawdza czy jest kolizja z "obiekt" na pozycji x y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 GML if(place_meeting(x,y,obj_ratusz)) { draw_alpha = 0.8 draw_color = c_red } np tak? :P chodzi mi o to że jeżeli ten obiekt nachodzi na obj_ratusz wtedy niech się świeci na czerwono i alpha = 0.8 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 tak. :) tylko, że draw_alpha i draw_color to tylko zmienne. Żeby obiekt był kolorowy musisz je odpowiednio zastosować albo: GML if ( place_meeting( x, y, obj_ratusz )) { image_alpha = 0.8 image_blend = c_red } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 zmienne podstawiłem pod sprite już , w drawie więc nie o to chodzi tylko o sam warunek heh :P Bo nie działa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ja bym to trochę inaczej zrobił... Stworzył nowy obiekt jako parenta dla domów. Przy sprawdzaniu czy nie koliduje z domami to w taki sposób: GML if( place_meeting( x, y, pStructure )) // Sprawdzanie czy koliduje z innymi strukturami { // Dotyka jakiś dom styka = true; } else { // Wolne miejsce styka = false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 pStructure - nie ma takiej funkcji w GM 6 chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Stwórz obiekt o takie nazwie... i nadaj wszystkim domom parenta jako ten obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 i tak cos nie chodzi ... STEP: GML if(place_meeting(x,y,pStructure)) //jezeli sie stykaja { //to styka=true } else //jak nie { styka=false } Parenty ustawione sa ustawione. draw GML draw_text(x+5,y+25,'Styka: '+string(styka)); create GML draw_color = c_green styka=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 proszę https://gmclan.org/up1558_11_domki_XP.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zrobiłem tak samo u siebie jak w tym przykładzie ( dzięki ;) ) ale i tak nie chodzi , link do tego co zrobilem: https://gmclan.org/uploader/4278/test.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 if ( place_meeting( x, y, parent)) - źle!! a dla czego? chodzi o to, że u Ciebie obj_system przez cały czas stoi w jednej, tej samej pozycji (co przy stworzeniu go). Powinieneś sprawdzać tą kolizję z miejscem w którym rysujesz ten ratusz, czyli mouse_x/y spróbuj: if ( place_meeting( mouse_x, mouse_y, parent )) E: A najłądniej będzie wyglądało jak zrobisz: GML styka = place_meeting( mouse_x, mouse_y, parent ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 aha, wielkie dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się