Skocz do zawartości

texture and 3d plac


Krzy100f

Rekomendowane odpowiedzi

1.Stworzyłem model 3d w formacie .OBJ, po czym przerobiłem go na Marzipanie na script do gm 6.0.

Skrypt skopiowałem i wkleiłem go do Draw mojego obiektu. Mój model 3d nie ma tekstury, czyli jest cały biały. Jak dać mu tą (wybraną teksturę, np. background1) teksturę.

Na skrypcie są kody typu: "d3d_vertex_normal_texture" (jeżeli dobrze pamiętam)..

 

2. Próbowałem za pomocą LiquidLight, w gamemaker stworzyć plansze 3d. Jednogłośnie "nie działa".

Game maker 7 jak i 6 nie wczytują kodu: ll_map(mymap) (czy jakoś podobnie).

Jak to naprawić albo czy jest jakiś inny sposób na wstawienie gotowego terenu 3d i w jakim formacie można wstawiać.

 

Z góry dziękuje. Proszę także o przykłady.

 

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrażam się niewyraźnie? Mi chodziło tylko o teksturę(obiekty 3d mi działają tylko mam problem w wstawieniu im tekstury)

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na "2" pytanie.

Jeszcze raz powtórzę, potrzebuję kody na teksturę modelu "d3d_vertex_normal_texture" (jeżeli dobrze pamiętam)..

Oraz sposoby wstawienia placu 3d..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by było jakiś mały przykład, nie łatwo wczytać terrain.obj .

Próbowałem trochę ale mi się GM zaciął.

A po za tym jak wykorzystać funkcję: "d3d_model_load".

 

Prosze o odp co do tekstury..

Jeżeli można prosić to pisać w krótkich skryptach lub przykładach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Game Maker czyta tylko modele d3d za pomocą d3d_model_load. Wejdz w mój uploader i tam bedzie "Model Creator" pobierz go i zaimpotruj model terrain.obj po czym zapisz go jako *.gmmod. Wtedy tylko dasz:

Create:

GML
global.model_terrain = d3d_model_create();

d3d_model_load(global.model_terrain,'terrain.gmmod');

 

Draw:

GML
d3d_model_draw(global.model_terrain,argument0,argument1,0,background_get_texture(tex));

 

I po sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Modeler nie działa, nie wczytuje objektów .obj (wyświetla się jakiś dziwny błąd)

 

Nikt mi nie odpowiada jak wstawić teksture, znalazłem spsób ale nie wczytuje tekstury, teksture przerabia na jednolity kolor:

 

textura = backround_get_texture(background1)

d3d_primitive_begin_texture(pr_linelist,textura)

...niżej kod modelu...

 

Nadal poszukuję sposobu wczytywania placu 3d(terrain.obj na przykład)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...