Krzy100f Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 1.Stworzyłem model 3d w formacie .OBJ, po czym przerobiłem go na Marzipanie na script do gm 6.0. Skrypt skopiowałem i wkleiłem go do Draw mojego obiektu. Mój model 3d nie ma tekstury, czyli jest cały biały. Jak dać mu tą (wybraną teksturę, np. background1) teksturę. Na skrypcie są kody typu: "d3d_vertex_normal_texture" (jeżeli dobrze pamiętam).. 2. Próbowałem za pomocą LiquidLight, w gamemaker stworzyć plansze 3d. Jednogłośnie "nie działa". Game maker 7 jak i 6 nie wczytują kodu: ll_map(mymap) (czy jakoś podobnie). Jak to naprawić albo czy jest jakiś inny sposób na wstawienie gotowego terenu 3d i w jakim formacie można wstawiać. Z góry dziękuje. Proszę także o przykłady. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A dałeś d3d_start() bez tego 3d ci nie wystartuje... Żeby zrobic takie 3D Musisz także zrobic obiekt który wskaże gdzie jest dany obiekt.. Jaka wysokość... ID Kodu nie pamietam xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Wyrażam się niewyraźnie? Mi chodziło tylko o teksturę(obiekty 3d mi działają tylko mam problem w wstawieniu im tekstury) Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na "2" pytanie. Jeszcze raz powtórzę, potrzebuję kody na teksturę modelu "d3d_vertex_normal_texture" (jeżeli dobrze pamiętam).. Oraz sposoby wstawienia placu 3d.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Zapisz do *.obj i załaduj jako model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Można by było jakiś mały przykład, nie łatwo wczytać terrain.obj . Próbowałem trochę ale mi się GM zaciął. A po za tym jak wykorzystać funkcję: "d3d_model_load". Prosze o odp co do tekstury.. Jeżeli można prosić to pisać w krótkich skryptach lub przykładach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Game Maker czyta tylko modele d3d za pomocą d3d_model_load. Wejdz w mój uploader i tam bedzie "Model Creator" pobierz go i zaimpotruj model terrain.obj po czym zapisz go jako *.gmmod. Wtedy tylko dasz: Create: GML global.model_terrain = d3d_model_create(); d3d_model_load(global.model_terrain,'terrain.gmmod'); Draw: GML d3d_model_draw(global.model_terrain,argument0,argument1,0,background_get_texture(tex)); I po sprawie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Twój Modeler nie działa, nie wczytuje objektów .obj (wyświetla się jakiś dziwny błąd) Nikt mi nie odpowiada jak wstawić teksture, znalazłem spsób ale nie wczytuje tekstury, teksture przerabia na jednolity kolor: textura = backround_get_texture(background1) d3d_primitive_begin_texture(pr_linelist,textura) ...niżej kod modelu... Nadal poszukuję sposobu wczytywania placu 3d(terrain.obj na przykład).. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Do modeli .obj można wykorzystać skrypt Psychola ( PsichiXa ), dość prosty i łatwy w obsłudze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Chyba widziałem przykład z nim.Xcore(lub podobnie) Możliwe że chodzi o inny, podaj link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12271 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Mam ten przykład od dawna, zobacze co da się zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Po pierwsze: To nie jest mój Modeler Po drugie: To jest do modeli małych(low-poly) a nie do olbrzymów(high-poly) 10 Megabajtowych <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Istnieje skrypt do zamiany obrazka w skali szarości na prymitywa gmowego terenu. Przeszukaj yoyo, wiem że kiedyś był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się