Thobby Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Czesc wszystkim. Znowu mam problem tym razem z omijaniem przeszkód. No więc kiedy jeden z zombie, który ma ustawione mp_potential_step dojdzie do jakiegoś solidu, rzeczywiście omija go z tym że zacina się po drodze. Tzn tak jakby skacze. Można coś zrobić żeby omijał obiekty zanim do nich dojdzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Pogrzeb przy funkcji mp_potential_settings. Opis w helpie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Hmm... ciężko mi idzie z czytaniem tego helpa :/ a w dokumentacji nic o tym nie ma. mógłbyś chociaż wyjaśnić co znaczy "maxrot" , "rotstep" , "ahead" i "onspot" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Sory za double posta, ale bez sensu byłoby zakładać oddzielny temat. Z poprzednim problemem już sobie poradziłem, ale wrogowie którzy omijają przeszkodę "wpadają" na siebie. I po jakimś czasie z kilku wrogów robi się jeden :/ Jak zrobić żeby siebie też omijali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Zaznacz im solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Wtedy są bugi tzn. biegają w kółko i.t.p. Myślałem żeby zrobić tak że jak odległość między nimi jest mniejsza niż ileś tam to jeden sie zatrzymuje a drugi idzie no ale niestety to są takie same obiekty wiec oba sie zatrzymywały :/. Ma ktoś pomysł jak to zrobić żeby tylko 1 sie zatrzymywał a drugi szedł? Ogólnie jest ich więcej niż 2 ale powinno wtedy działać. Edit: próbowałem w kolizji dać to: GML ktory=choose(self,other); ktory.speed=0; ale też nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Daj w evencie kolizji bounce albo coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 spróbuj w zoombiach: GML if ( not place_meeting( x + lengthdir_x( 5, direction ), y + lengthdir_y( 5, direction ), zombie )) mp_potential_step( celx, cely, 3, 0) else speed = 0 ew w zamian w kolizji zoombiów wstaw: GML x = xprevious y = yprevious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Kolizja zombaika, z zombiakiem: GML x+=lengthdir_x(2,point_direction(other.x,other.y,x,y)) y+=lengthdir_y(2,point_direction(other.x,other.y,x,y)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 dzieki wszystko śmiga :P aha mam jeszcze jeden problem, napisze w tym temacie. jak zrobić efekt rozmycia żeby nie wychodziło coś takiego: Obrazek bo to zrobiłem w gimpie. a da rade zrobić w GM'ie podczas gry?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 draw_circle_color za kolory wstawiasz zielony i biały :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 A jak potem ustawiac alpha tego kola? Bo to ma byc drzewo i jak sie do niego zblizysz to sie robi przezroczyste. E: a tak wgl to nie o to mi chodziło :P dopiero teraz spojrzałem jak to działa. Chodzi mi żeby właśnie nie było tego białego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Odświeżam, bo autor w zapowiedzi napisał, że potrzebuje pomocy więc. Temu drzewku ustawiasz w Create GML image_alpha=(np.)2 // teraz w step if distance_to_object(gracz)<=40 { image_alpha=0.3 } else if distance_to_obect(gracz)>=$) { image_alpha=3; } nie sprawdzałem, ale powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 przecież pytam o co innego. chce wiedzieć jak zrobić efekt rozmycia żeby nie było takiej białej obwódki. bo to co napisał marek nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Ale ja ci podałem jak zrobić tak gdy podejdziesz do drzewa ono zrobi się przeźroczyste,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Trzeba by byc idiota zeby nie umiec tego zrobic na objectach. A w draw tez juz umiem. Chodzi mi o to rozmycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 było to w dokumentacji z tego co pamiętam. https://gmclan.org/index.php?czytajart=47 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Dzięki. Działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się