Skocz do zawartości

omijanie przeszkód


Thobby

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim. Znowu mam problem tym razem z omijaniem przeszkód. No więc kiedy jeden z zombie, który ma ustawione mp_potential_step

dojdzie do jakiegoś solidu, rzeczywiście omija go z tym że zacina się po drodze. Tzn tak jakby skacze. Można coś zrobić żeby omijał obiekty zanim do nich dojdzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za double posta, ale bez sensu byłoby zakładać oddzielny temat. Z poprzednim problemem już sobie poradziłem, ale wrogowie którzy omijają przeszkodę "wpadają" na siebie. I po jakimś czasie z kilku wrogów robi się jeden :/ Jak zrobić żeby siebie też omijali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy są bugi tzn. biegają w kółko i.t.p.

Myślałem żeby zrobić tak że jak odległość między nimi jest mniejsza niż ileś tam to jeden sie zatrzymuje a drugi idzie no ale niestety to są takie same obiekty wiec oba sie zatrzymywały :/. Ma ktoś pomysł jak to zrobić żeby tylko 1 sie zatrzymywał a drugi szedł? Ogólnie jest ich więcej niż 2 ale powinno wtedy działać.

 

Edit: próbowałem w kolizji dać to:

GML
ktory=choose(self,other);

ktory.speed=0;

ale też nie działa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam, bo autor w zapowiedzi napisał, że potrzebuje pomocy więc.

Temu drzewku ustawiasz w Create

GML
image_alpha=(np.)2

// teraz w step

if distance_to_object(gracz)<=40

{

image_alpha=0.3

}

else if distance_to_obect(gracz)>=$)

{

image_alpha=3;

}

nie sprawdzałem, ale powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...