pivot18 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Chciałem się zapytać. Jak zrobić że jak odległosc między obiektem G a C jest np 8 pixeli to jest akcja taka i taka? Jest to sprawdzane W if... Niby to ma byc tak: GML if distance_to_object(C) < ilosc_pixeli { //akcja... } Tylko mi nie chodzi o obiekt sprawdzajacy tylko o ten G A akcja ma byc na ten obiekt :( Proszę zeby nie było to skomplikowane xd Czyżby Witch? Ale jak używane :o Z góry dziękuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 point_distance(a.x,a.y,b.x,b.y) btw. nie witch, tylko with :) bo witch to wiedźma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 GML point_distance(G.x,G.y,C.x,C.y) EDIT: gnysek daj się ludziom wykazać! xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Czyli if point_distance(G.x,G.y,C.x,C.y) { akcja } ???????????????????????????????? Edit: Nieee... Raczej nie :/ A jak zrobic żeby... Hmmm... Czyżby... odleglosc = point_distance(G.x,G.y,C.x,C.y) if odleglosc == { akcja } ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 if point_distance(G.x,G.y,C.x,C.y) < ileś_tam_pixeli { akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zrób do objektu np. G parent i parentem to rób: GML if distance_to_object(C) = 8 { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Hmmm... Czyżbym się nie umiał posługiwać else? :/ Mam taki kod: GML if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1 { image_index=1; image_speed=0; else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2 { image_index=2; image_speed=0; else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3 { image_index=2; image_speed=0; Oczywiście w step. xD I mi go wywala. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zastanów się na tym == to zwróci prawdę tylko jeśli jest idealnie taka odległość, a tak raczej nie bywa. I co ci wywala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Wywala mi bład... A przecież == ^ oznacza że jest czemuś równe tak? A mi wywala błąd z else... Sprawdź tam napewno jest błąd ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1 { image_index=1; image_speed=0; } else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2 { image_index=2; image_speed=0; } else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3 { image_index=2; image_speed=0; } po zakończeniu bloku musisz zamknąć klamrą }. A po drugie to co mówi platyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A to nie powinno być tak: GML if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1 { image_index=1; image_speed=0; } else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2 { image_index=2; image_speed=0; } else if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3 { image_index=2; image_speed=0; } ??? Edit: Misiek, jakim prawem mnie wyprzedziłeś =D ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Bardziej sensownie i optymalnie tak: GML _pd = point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) if (_pd <= 1 and _pd > 0) { image_index=1; image_speed=0; else if (_pd <= 2 and _pd > 1) { image_index=2; image_speed=0; else if (_pd <= 3 and _pd > 2) { image_index=2; image_speed=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Heh nie wychodzi :/ Sprawdze jaka jest odległość o potem cos w edicie dam :( Chyba za duza odległość xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się