Skocz do zawartości

Odleglość między G a C w innym obiekcie...


pivot18

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się zapytać.

Jak zrobić że jak odległosc między obiektem G a C jest np 8 pixeli to jest akcja taka i taka?

Jest to sprawdzane W if...

Niby to ma byc tak:

 

GML
if distance_to_object(C) < ilosc_pixeli

{

//akcja...

}

 

 

 

Tylko mi nie chodzi o obiekt sprawdzajacy tylko o ten G

A akcja ma byc na ten obiekt :(

 

Proszę zeby nie było to skomplikowane xd

Czyżby Witch?

Ale jak używane :o

 

Z góry dziękuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...

Czyżbym się nie umiał posługiwać else? :/

Mam taki kod:

GML
if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1

{

image_index=1;

image_speed=0;

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2

{

image_index=2;

image_speed=0;

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3

{

image_index=2;

image_speed=0;

Oczywiście w step. xD

I mi go wywala. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1

{

image_index=1;

image_speed=0;

}

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2

{

image_index=2;

image_speed=0;

}

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3

{

image_index=2;

image_speed=0;

}

 

po zakończeniu bloku musisz zamknąć klamrą }. A po drugie to co mówi platyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie powinno być tak:

GML
if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 1

{

image_index=1;

image_speed=0;

}

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 2

{

image_index=2;

image_speed=0;

}

else

if point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y) == 3

{

image_index=2;

image_speed=0;

}

???

 

Edit:

Misiek, jakim prawem mnie wyprzedziłeś =D ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej sensownie i optymalnie tak:

GML
_pd = point_distance(koles.x,koles.y,podloga.x,podloga.y)

if (_pd <= 1 and _pd > 0)

{

image_index=1;

image_speed=0;

else

if (_pd <= 2 and _pd > 1)

{

image_index=2;

image_speed=0;

else

if (_pd <= 3 and _pd > 2)

{

image_index=2;

image_speed=0;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...