chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 witam robię aktualnie dość trudną grę w stosunku do moich umiejętności. chodzi w niej o to, że się chodzi ludzikiem i zostawia za sobą bomby na które muszą wejść jakieś potworki. i jak wejdą to giną problem jest tutaj:chcę żeby można było postawić tylko 1bombę, a następną dopiero, gdy ta pierwsza wybuchnie. i tego właśnie nie mogę zrobić, stawiam bomby cały czas, gdy nacisnę spacje, a mam postawić tylko jedną. proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 GML if instance_number(obj_bomb) = 0 and keyboard_check(vk_space) //jesli liczba bomb jest równa 0 i nacisniemy spacje ... { instance_create(x,y,obj_bomb)//...tworzymy bombe } EDIT:Kiedy nacisniesz spacje , zaraz poprawie :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 nie działa.... :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ale jak nie działa ? Coś piszę czy się nic nie stało ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 GML if instance_number(obj_bomb) == 0 and keyboard_check_pressed(vk_space) //jesli liczba bomb jest równa 0 i nacisniemy spacje ... { instance_create(x,y,obj_bomb)//...tworzymy bombe } Edit: Czyli - NIE RÓWNA SIĘ, tylko jest równe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 @Ghost - GM nie widzi różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ghost, to nie Cpp ;p Oba kody są dobre ale ja stawiam że albo ma: unknown variable obj_bomb Albo dał to w jakiś dziwny event; Albo postawił warunek który się nie spełnił; Albo coś innego xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Kod ma być w STEPie ,a bomba ma się nazywać ' obj_bomb ' bez apostrofów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Ale jak nie działa ? Coś piszę czy się nic nie stało ??? nic się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zrobiłeś tak jak w poprzednim moim poście? Kod ma być w STEP.Bomba ma się nazywać obj_bomb ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 obiekt mi się nie pomylił zamiast obj_bomb napisałem(tak jak to jest u mnie)object8 a gdzie jest ten "step"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 W eventach , w edicie dam screen. EDIT:Uploader nie chce wrzucić .W graczu dajesz Add event i naciskasz Step idziesz do zakładki control dajesz klocek do kodu i kopiujesz kod który wcześniej podałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a tam jak wybieram step to jest : -step -begin step -jakiś tam jeszcze inny step to w którym mam to napisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Tak na prawde jest to obojetne, gdy sie dowiesz do czego sluza dopiero wtedy bedziesz potrzebowal uzywania Begin, i End. Wybierz step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 teraz to jest bez sensu, bo cały czas stawiam bomby a czy w tajmlajnie nie da się jakoś tego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Nie możesz "cały czas stawiać bomb" jeżeli dobrze napisałeś. Eeee... Biega, że możesz trzymać spację i zaraz po rozwaleniu bomby znowu kładzie, czy co? E: Masz w stepie w klocku wpisywania kodu to wpisać: GML if instance_number(obj_bomb) = 0 and keyboard_check(vk_space) //jesli liczba bomb jest równa 0 i nacisniemy spacje ... { instance_create(x,y,obj_bomb)//...tworzymy bombe } Tak na wypadek, jakbyś coś źle wpisał(czyt. schrzanił). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 teraz jest chyba dobrze, ale on stawia bombę na mojej postaci i ona się od razu detonuje i przy okazji mnie zabija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 To ustaw w create bomby: GML killing = false alarm[0] = room_speed*3 w alarm GML kiling = true a w kolizji GML if killing = true { //akcje } W ten sposób bomba nie wybucha po dotknięciu przez 3 sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a ten alarm to gdzie się ustawia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a ten alarm to gdzie się ustawia? Bosh... Add event -> Alarm -> Alarm [0]... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a i tak nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Bo bezmyślnie kopiujesz !W miejscy //akcja powinien być kod jak atakuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 To ty kolizję masz bomby z gościem (kolizja w bombie), czy gościa z bombą(u gościa)? jak u gościa to w kolizji z bombą dopisz GML if obj_bomba.killing = true { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 47 uspokój się ty też kiedyś byłeś początkującym (noobem) ... Po prostu kolego dopiero zaczyna i nie wie jeszcze wszystkiego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Co racja, to racja, ale lepiej nie używać słowa noob, bo ze "zwykłego słowa" zamienił się sens tego słowa w "obraza początkującego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Po prostu kolego dopiero zaczyna i nie wie jeszcze wszystkiego.... można nawet powiedzieć, że nic nie wiem kolizje mam w bombie kod kolizji ze mną: if killing=true { transition_kind=13; room_restart(); } z pierwszym obiektem(tutaj przed chwilą wyskoczył błąd): if killing=true { instance_destroy(object7) } z drugim obiektem: if killing=true { instance_destroy(object9) } i z trzecim obiektem: if killing=true { instance_destroy(object10) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 No to tak: nie działa, że: -wywala błąd -zabija i tak -wogóle nie zabija jeżeli -wywala błąd: Podaj kod -Zabija i tak: sprawdź czy w create masz kiling = false -wogóle nie zabija: sprawdź czy masz dobrze ustawiony alarm[0] i czy w alarm[0] jest kiling = true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichako Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 ale gdzie mam podać ten kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 if killing=true { instance_destroy(object7) } z drugim obiektem: if killing=true { instance_destroy(object9) } i z trzecim obiektem: if killing=true { instance_destroy(object10) } Źle! GML if killing=true { with object7 { instance_destroy() } } z drugim obiektem: if killing=true { with object9 { instance_destroy() } } i z trzecim obiektem: if killing=true { with object10 { instance_destroy() } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się