Skocz do zawartości

Jak zabezpieczyć grę?


Rekomendowane odpowiedzi

Grałem z kolegą w moją gre (multiplayer, tą SMMO) i mu mowie zeby shaczył to on włączył cheat engine i biegał z prędkością jaką chciał zabijał mnie, zamroził sobie hp i w ogóle robił co chciał z grą .. mógł sobie zmieniać wszystkie zmienne w grze. Jakby zmienił global.hoster na true (ja hostowałem) to by mną chodził :D

 

I teraz pytanie: jak przed Cheat Engine zabezpieczyć gre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, szyfruj dane, choć w GM szyfrowanie choćby XORem czego innego niż string to abstrakcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, Dawidds, podsunął mi coś - kontroluj na serwerze dane przychodzące, jakiś system sprawdzający skoki wartości, np. odległość od poprzedniej do aktualnej pozycji, tym samym jeśli odleglosc bedzie wieksza niz pewien limit kontrolny to gracz oszukuje, itp. kombinuj z tym, jest tyle możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować przy zapisywaniu zmiennej mnożyć np. przez 6 i 8 a potem przy odczytaniu podzielić. No i oczywiście jak wyżej cały czas sprawdzać czy zmienne się zgadzają. Albo zrobić tak aby klient cały czas wysyłał zapytania czy można wykonać operacje, a host odpowiada tak lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: nie widze pozytywnego sensu tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pental, chodzi o to ze klient wysyla tylko polecenia stanu, np. idz do tego punktu, stoj, wez item z podlogi, itp. zamiast ruchu i wyslania pozycji np. A serwer sam decyduje jak to przetworzyc, o ile ma sie max przemiescic i wszystkie zaleznosci powinny byc po stronie serwera. W skrocie: klient ma tylko kazac serwerowi wykonac czynnosc, a serwer decyduje czy i jak to wykona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyfrowanie. Po prostu szyfrowanie zmiennych. Dalej te same zmienne, ale od razu z zaszyfrowanymi wartościami. Potem przed ruszeniem się deszyfrować. I tyle. Do tego do każdej zmiennej dać inne parametry (de)szyfrujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP:

Tak, szyfruj dane, choć w GM szyfrowanie choćby XORem czego innego niż string to abstrakcja

endżoj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lul, przeciez to nic nie da. on nie chce chronic przed dekompilacja teraz tylko przed edycja pamieci przez Cheat Engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...