pivot18 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam... Robię strzelankę... Jak zrobić żeby podczas strzał obraz się "trząsł" To znaczy... Ma tutaj armatkę. [D] Jak strzelę to się zaczyna strząść? Jak zrobić? Nie używając Object folowing. Bo bym się nie pytał =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 view_xview[0]=view_xview[0] + choose( random( -20 ), random( 20 ) ); view_yview[0]=view_yview[0] + choose( random( -20 ), random( 20 ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ...iew[0] + choose( random( -20 ), random( 20 ) ); ? Lepiej: ...iew[0] + 20-random(40); Myyyśl. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie to chyba nie to:( Bo nie działa... E: a jednak działa :D Tylko co zrobic żeby ekran wracał do normalnego tentegesa? ponieważ ekran czasem spada zbyt nisko ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 stwórz obiekt trzęsienie Create GML view_object[0]=false; _player = view_object[0]; Step GML view_angle[0]=random(360); Destroy GML view_object[0]=twoj_player; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Masz tu mój stary przykład... Mam nadzieje, że Ci się przyda :) http://www.gmclan.org/up2955_11_trzesieeee.html To taki głupi przykład i nawet BOOL'ów nie użyłem tylko zwykła zmienną xD Ale działać działa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Heh... To spytam tak... Bo teraz zbyt nisko schodzi :P Jak zrobić żeby ten obraz się trząsł ale tak że View jest raz 243,71 A potem 246,67 a jeszcze potem 257,69 :3 E: nie dzięx :/ zbyt nie fajne xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Zrob trzesienie w innym obiekcie a pozbycie sie trzesienia to na alarmach. Tworzysz obj_trzekran dajesz to co powyzej i robisz w create: alarm[0]= 5*room_speed i w alarm[0]: instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 No ale daj kod jak zrobić to co napisałem Bo wiem co z tym kodem zrobic... To jak zrobic? Proszę o szybką pomoc :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 create: GML dir = "left" global.force += 15 time = 15 alarm[0] = 1 step: GML if global.force <= 0 then instance_destroy() if dir = "left" { view_xview[view_current] = -global.force global.force -= 1 dir = "right" alarm[0] = 2 exit } if dir = "right" { view_xview[view_current] = global.force global.force -= 1 dir = "left" alarm[0] = 2 exit } destroy: GML view_xview[view_current] = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Za dużo kodzenia.... Na waszym miejscu walnął bym jakiś obiekt, tzw. pseudo kamerę, która po prostu lata za graczem. Trzęsienie by polegało na dodawaniu 'syfu' do wartości współrzędnych tej kamerki, czyli jakiegoś random'a lub inne cudo. W wielu gierkach używałem tego czegoś, i przyznam że się wybornie sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jakie wymogi na GMC ostatnio... Przykład zbyt nie fajny? ;o Masz przykład na podstawie tego co Kuba opisał: http://www.gmclan.org/up2955_12_shakemyass.html Sterowanie: Strzałki: lewo/prawo Spacja: wł/wył trzęsienie BTW. Kuba naprawdę wyśmienicie się sprawdza :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jak widać - można to zrobić na kilka sposobów ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jak zrobić żeby ten obraz się trząsł ale tak że View jest raz 243,71 A potem 246,67 a jeszcze potem 257,69 :3 To odpisze ktoś na to? xd Bo mam co do tego dużo planów ale nie wiem jak to wygląda w kodzie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 GML (Create) dir=0 GML (Step) if dir=0 { dir=90 view_xview[0]=view_xview[0] + 5; } if dir=90 { dir=180 view_yview[0]=view_yview[0] - 5; } if dir=180 { dir=270 view_xview[0]=view_xview[0] - 5; } if dir=270 { dir=0 view_yview[0]=view_yview[0] + 5; } Napisz czy działa tak jak chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Generalnie sprawa wygląda całkiem prosto. Wszystkie jednak dane tu przykłady nie uwzględniają wypadku, że pozycja ekranu dojdzie w końcu do liczby uciekającej nieco od pierwotnej wersji. Powinno to wyglądać mniej więcej tak: GML sx = view_xview; sy = view_yview; To, gdy zaczyna się wariowanie. Podczas jego trwania: GML view_xview = sx + random( rozrzut ) - random( rozrzut ); view_yview = sy + random( rozrzut ) - random( rozrzut ); rozrzut += 1; // mozna wywalic A po zakończeniu: GML view_xview = sx; view_yview = sy; Wynik możesz oczywiście zaokrąglić funkcją round(), by uniknąć niechcianych "zamazanych pikselków". To tyle. Przykład: https://gmclan.org/up4218_11_example.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jemu chyba chodzi o coś takiego: GML if(zmienna==true) { view_angle=choose(243,246,257); }; ciężko go zrozumieć... Może byś tak nam w jednym poście opisał dokładnie czego chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 GML if wstrzas=true {view_angle+=random(10)-random(10)} else {view_angle=0} ja bym to tak zrobił ;] jeszcze zabezpiecz zęby nie było zbyt wielkiego wychyłu na boki ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się