Snake Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 GMAPI nie dekompiluje gier, żeby dostać się do zasobów ;p wszystko opiera się na pobieraniu właściwych danych z pamięci runnera, operowaniu na nich i wywoływaniu odpowiednich funkcji z runnera w właściwy sposób, żeby GM nie zaliczył crasha :) Jeśli chodzi o ten update związany z kompatybilnością z GM8 - będę nad tym pracował, ale tylko nad wersją dla Windowsów :P na 99% uda mi się zdobyć wszystkie informacje o runnerze, tylko nie wiem czy nie będzie trzeba czasami zrobić osobnej wersji GMAPI, jeśli większość rzeczy będzie całkowicie inaczej działać. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Wow! Różnica FPSów jest bardzo duża :] Może jednak zacznę znów robić gry... btw. Ten gość z twojego avatara strasznie przypomina mi Treya (Horo Horo) z Shaman Kinga :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 GMAPI nie dekompiluje gier, żeby dostać się do zasobów ;p wszystko opiera się na pobieraniu właściwych danych z pamięci runnera, operowaniu na nich i wywoływaniu odpowiednich funkcji z runnera w właściwy sposób, żeby GM nie zaliczył crasha :) Jeśli chodzi o ten update związany z kompatybilnością z GM8 - będę nad tym pracował, ale tylko nad wersją dla Windowsów :P na 99% uda mi się zdobyć wszystkie informacje o runnerze, tylko nie wiem czy nie będzie trzeba czasami zrobić osobnej wersji GMAPI, jeśli większość rzeczy będzie całkowicie inaczej działać. Zobaczymy. o to mi właśnie chodzi ;p skoro nie dało by się dekompilować gier a.k.a nie było by dostępu do zasobów, to chyba logicznym jest, że prawdopodobnie nie będzie też dostępu do odpowiednich funkcji runnera, ale to są szanse 50/50 ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Aha, to źle zrozumiałem :P Tak czy inaczej, GM8 będzie trzeba od zera analizować, żeby uzyskać dostęp do wszystkiego :) ...dlatego myślę o współpracy, żeby szybciej poszło z analizą i pisaniem biblioteki :P K, czas zaktualizować inne projekty :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 znasz mnie i moje możliwości ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Hmmm chciałbym użyć GMAPI do mojego silniczka, głównie chodzi mi o GMowy d3d. Ale nie jestem pewien... czy licencja nie przewiduje umieszczania kodu źródłowego? Bo szczerze, nie chciałbym dawać source ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jeśli nic nie modyfikujesz w bibliotece to nie musisz publikować kodu źródłowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ok dzięki :) w nowej wersji można się spodziewać gmapi ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 39ster (z GMC) wykonał kawał dobrej roboty i poprawił kod źródłowy GMAPI tak, aby można było skompilować projekt zarówno pod VC++ jak i MinGW. Tak, więc można teraz pracować z GMAPI na MinGW - tu możecie pobrać tą wersję biblioteki: 39ster miał jakieś problemy z wkompilowaniem "jądra" GMAPI w bibliotekę statyczną, dlatego jeśli przy kompilowaniu pojawią się problemy z linkerem będzie trzeba dodać do zlinkowania razem z libem "libGMApiRelease.a" bibliotekę "GMAPICore.lib" z folderu GMAPICore\. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Mała aktualizacja: - Kilka bugów zostało usuniętych - Wprowadzono kilka małych poprawek do komentarzy - Dodano nowe funkcje do klasy CGMAPI: SetGMFunctionAddress, SetGMFunctionResult, PreserveFunctionData i RestoreFunctionData, które ułatwiają manipulowanie tabelą funkcji z GM (podmienianie funkcji GM na własne) Pobierz wersję v0.5: https://gmclan.org/up541_4_GMAPIv0_5_src.html Przykład pokazujący jak podmienić funkcje z GM na funkcje z DLLa: https://gmclan.org/up541_3_GMFunctionReplacing.html Teraz zajmę się czcionkami, particlami i wbudowanymi "zmiennymi" z GM, żeby można było z DLLa pobrać/zmienić wartość np. room_speed/width/height itd. Potem będzie trzeba to wszystko zrobić kompatybilne z GM8 (jak zdąży wyjść ;p). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Mam jakieś errory przy testowaniu (wypakowałem). Wygląda na błąd definiowania funkcji (chyba, że GM6 inaczej to robi, bo ja mam GM7). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Zainstaluj to: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en i sprawdź czy pójdzie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Wiesz co teraz działa, nie wiem czy to kwestia wywalenia z pliku gm6 ścieżki do Debug\ i wrzucenia DLLa folder wyżej, czy kwestia tego, że zainstalowałem Visual C++ Express w międzyczasie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Raczej to drugie ;p Zuploaduję wersje niewymagającą redistów, żeby inni mogli sprawdzić sobie bez instalowania tej paczki czy też VC++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Listopada 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 A nie da się np. jakoś wykrywać tego, żeby usera ostrzegać przy odpalaniu, że program nie zadziała bez pobrania redistributable? To by chyba wystarczyło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Jakoś na pewno się da, po wpisach w rejestrze czy cuś, nie sprawdzałem tego. ;p Wolę nie zmuszać ludzi do instalowania jakichś dodatków, jak wystarczy, że skompiluję aplikację/bibliotekę z odpowiednią biblioteką uruchomieniową :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 wystarczy kompilować z opcją code generation multi-threading debug/release bez dll ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Mam dobrą wiadomość. Udało mi się rozwiązać wszelkie problemy, które uniemożliwiały dodawanie własnych funkcji GML do gry, tak więc można się spodziewać takiej możliwości w następnej wersji GMAPI. :P Dzięki temu wywoływanie funkcji z DLL-a będzie znacznie wydajniejsze, jako że zniknie potrzeba używania external_call do wywołań. Normalna dokumentacja najprawdopodobniej też będzie (w końcu) zrobiona ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 no wreszcie cos na co czekalem :D btw. dodawanie stalych tez juz dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Nowa wersja jest już dostępna! Zmiany: Biblioteka jest teraz kompatybilna z GM8 Dodano funkcje i stałe z GM8 Dodano nowe interfejsy, które dają dostęp do: czcionek, wbudowanych zmiennych, systemów cząsteczek, typów cząsteczek, emitterów, deflectorów, destroyerów, changerów oraz attractorów Zmodernizowano metodę podmiany funkcji GML i dodano możliwość rejestrowania własnych. Dodano nowe metody do klasy CGMVariable, dzięki którym można konwertować wartości pomiędzy string a real. Funkcje GM, które zmieniły się w GM8 (np. sprite_add) są teraz przeładowane z nowymi parametrami. Poprawiono kilka błędów w funkcjach GM, komentarzach i klasie CGMVariable Więcej informacji n.t. zmian znajdziecie w pliku changelog. (lepiej sprawdzić bo wprowadziłem kilka zmian, które prowadzą do braku kompatybilności z poprzednimi wersjami GMAPI) Od teraz nie będę już zapewniał wsparcia dla GM6 i GM7 i w przyszłej wersji zostanie ono usunięte. Projekt jest teraz hostowany na Google Code, więc jak chcecie sprawdzić kod źródłowy to zapraszam tutaj: http://code.google.com/p/gmapi/ Download wersji 0.6: http://gmapi.googlecode.com/files/GMAPIv0_6.rar Przykład dodawania/podmieniania funkcji GML: https://gmclan.org/up541_4_RegisteringGMFunctions.html Test dostępu do particli i wbudowanych zmiennych: https://gmclan.org/up541_4_ParticleTest.html EDIT: BTW, pochwalę się: już 7 projektów korzysta z GMAPI: G-pathfinding by paul23 GFFI by Clam GMOgre3D by Houdini gmPython by Hach-Que Xenon PlayGate by PsichiX Advanced console by TheMagicNumber gmLua by Kofel :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Wygląda smakowicie, tylko szkoda że aktualnie nie robię żadnego projektu w którym by się przydała ta biblioteka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 wreszcie. idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Bump! Jeśli ktoś pobierał teraz GMAPI to niech jeszcze raz pobierze, bo poprawiłem dość sporego buga, który uniemożliwiał wywoływanie funkcji GML w niektórych przypadkach ;p http://gmapi.googlecode.com/files/GMAPIv0_6_src.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Aktualizacja - teraz biblioteka jest kompatybilna z MinGW. Poprawiłem też przy okazji małego buga w interfejsie IFont. Tu znajdziecie wszystkie pliki: http://code.google.com/p/gmapi/downloads/list (wersja 0.6.1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 No no... Całkiem dobry program, co do opisu tez nie mam zastrzeżeń, logo również ładnie wykonane nie ma problemu z wystawieniem oceny 5/5 ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 To nie jest program. Ale cieszę się, że logo się podoba :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Update: poprawiłem kilka błędów i niedogodności w bibliotece, sprawdźcie changelog. http://code.google.com/p/gmapi/downloads/list (0.6.2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się