Roki Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Mam zmienną: GML global.poziomtrudnosci=0 I klikając na easy,medium lub hard to się zmienia, a ja chcę żeby potem w grze to było napisane, np. Poziom Trudności=1,2 lub 3 W menu wybieramy, a potem w grze pokazuje(mówiąc w skrócie :thumbsup: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 zrób sobie obiekt np baza na wszystkich roomach i w nim miej zmienne globalne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 obj_baza w create: GML global.poziomtrudnosci=0 i obj_buttoneasy, global left pressed: GML global.poiomtrudnosci=1 I pójdzie?Jak w 2 roomach będzie ten obj_baza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 tak, chyba tak... Znaczy ja tak robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Dam w edicie potem, jak coś, narazie mam urodzinki :D Do 20:00... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 nie bedzie dzialac. w kazdym roomie jezeli bedzie obj_baza to za kazdym razem bedzie sie tworzyc wiec bedzie sie wykonywac CREATE czyli wciaz poziom bedzie sie rownal 0 po stworzeniu na nowo. nie da sie tak z roomu do roomu.. moze zrob tymczasowy plik tekstowy w ktorym na zmianie rooma wczyta z tego pliku poziom a potem go usunie i przy wchodzeniu w inny room ma sie zapisac itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 freeVenge, od kiedy to nie da sie? ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 to może obj_baza w create: GML if !variable_global_exists(global.poziomtrudnosci) global.poziomtrudnosci=0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 o. albo: GML if room=pierwszy_room global.poziomtrudnosci=0 edit: ale czy te zmienne globalne zachowują się po zniszczeniu obiektu i zmianie rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Tak. Do tego one właśnie są. Ona nie są zmiennymi obiektu. One są tak jakby zmiennymi wewnątrz takiego jakby wirtualnego obiektu global który sobie zawsze istnieje. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Zmienna globalna to zmienna która od momentu zdefiniowana jest dostępna aż do wyłączenia gry w każdym obiekcie i skrypcie w grze. Może przetrzymywać zarówno liczby, tekst, struktury danych (mapy,kolejki,listy), parcticle jak i wskaźniki do spritów, obiektów etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Daj ktoś prosty kod, bez zarejestrowanej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 GML if room=pierwszy_room global.poziomtrudnosci=0 w create obj_baza nie wiem czy bez zarejestrowanej bd dzialac ale powinno chyba.. to nie jest jakis skomplikowany kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Ale ja mam jeden room, a wróg ma inne ataki w zależności od poziomu trudności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 to juz nie wiem o co ci chodzi.. zrob sobie tak w create w obj_baza: GML global.poziomtrudnosci=show_message_ext('Jaki chcesz poziom?','Latwy','Sredni','Trudny') i masz e: 1 - latwy 2 - sredni 3 - trudny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się