XxMichałxX Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Jak zrobić, że na przyklad obiekt1 pojawi się o odległość 3 od obiekt2 przed nim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 GML instance_create(obiekt1.x+3,obiekt1.y,obiekt2); OT: Czemu ty zadajesz ciągle te swoje głupie pytania ;/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 GML instance_create( x + 3, y, object1 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Ja bym proponował zrobić oddzielny przyklejony temat pt. "Pytania pana Michała" Człowieku ty nie masz pojęcia o totalnie podstawowych zagadnieniach. Weź przeczytaj dokumentacje i nic nie próbuj pisać póki tego nie zrobisz. I przede wszystkim: Naucz się myśleć człowieku! Wiem, że to czynność która szkodzi nieprzyzwyczajonym, ale z czasem głowa przestaje od tego boleć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 źle źle źle chodzi mi o to że jak piłkarz dotknie piłki to ona ma jechać przed jego nosem (który sie obraca) z jego prędkością.. jak zrobie tak jak wy piszecie (na co wpadłbym ja, a nawet mały przedszkolak) to będzie po prawej stronie piłkarza jak bedzie szedl do gory po lewej jak na dół z tyłu jak w lewo i TYLKO WTEDY z przodu gdy bedzie szedl w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 A może mu chodzi o GML instance_create(x+lengthdir_x(3, direction), y+lengthdir_y(3, direction), obj);Nie, że go bronię, ale mogło mu o to chodzić... :P Edit: Heh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Ale gdyby uruchomił myślenie i trochę poczytał to było by to dla niego oczywiste i tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 ale ja wiedziałem ze bedzie cos z tym lenghtdir ale nie qmam tego edit: lengthdir_x(len,dir) Zwraca poziomą (wzdłuż osi x - odciętych) długość wektora o podanej długości (len) i kierunku (dir). pierwszy raz w życiu słyszę słowo "wektor" i w ogole nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 No w sumie to masz rację, po zadanej przez niego ilości pytań powinien już to wiedzieć. A teraz taka ciekawostka: https://forum.gmclan.org/index.php?act=Sear...mp;highlite=%2B 3 strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 ale ja wiedziałem ze bedzie cos z tym lenghtdir ale nie qmam tego edit: lengthdir_x(len,dir) Zwraca poziomą (wzdłuż osi x - odciętych) długość wektora o podanej długości (len) i kierunku (dir). pierwszy raz w życiu słyszę słowo "wektor" i w ogole nie rozumiem Hmm... to nie jest jakoś specjalnie trudne słowo. 12 lat to 6 klasa wiec już raczej takie słowo powinno być znane skoro od początku gimnazjum będzie na porządku dziennym na fizyce. No ale dobra tak łopatologicznie: lenghtdir_x zwraca odległość na jaką w poziomie przesunie się punkt jeśli poruszy się o len w kierunku dir lenghtdir_y robi to samo ale w pionie Czyli: lenghtdir_x(len,dir) zwróci ci długość a lenghtdir_y(len,dir) zwróci ci długość b czyli po prostu składowe wektora. Ta strzałeczka to właśnie wektor ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 i tak nie rozumiem edit: zwraca odległość - no dobra zwróci odległość na jaką w poziome przesunie sie punkt - co to za punkt i o ile sie przesunie? jeśli poruszy się o len - co to len? bo len to chyba taka roslina z której sie robi sznurki.. w tym przypadku len to chyba długość tej strzałki? w kierunku dir - dir jest kątem na tym rysunku wiec jak moze byc kierunkiem? podsumowując: na ch*j mi to a i b? edit2: aha juz wszystko rozumiem! :D edit3: ale na podstawie tego a i b jak mozna przed obiektem cos postawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 i tak nie rozumiem edit: zwraca odległość - no dobra zwróci odległość jeśli poruszy się o len - co to len? bo len to chyba taka roslina z której sie robi sznurki.. w tym przypadku len to chyba długość tej strzałki? w kierunku dir - dir jest kątem na tym rysunku wiec jak moze byc kierunkiem? podsumowując: na ch*j mi to a i b? edit2: aha juz wszystko rozumiem! :D edit3: ale na podstawie tego a i b jak mozna przed obiektem cos postawic? Należy przede wszystkim się ogarnąć zacząć myśleć! :/ Jak to kurde jak? Jak będziesz znał różnice x'ów (długość a na rysunku) i różnicę y'ów (długość b ) To wystarczy to dodać do x i y obiektu przed którym ma być. Gadać do ciebie to jak do traktora... -_- Ty chyba nie jesteś ścisłowcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się