bobo Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 (edytowane) Mój bochater gry wchodzi mi do ziemi tzn. powoli zanika w ziemi:( NIech mi ktoś powie co zrobic!! Ten problem juz rozwiązałem:) Ale mam inny jak zrobic strzelanie w GM 5? Przeszukałem cale forum i nic nie znalazlem... :crying: Edytowane 28 Stycznia 2006 przez bobo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Może dokładniejszy opis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 28 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Wpisałem to i mi obiekt wchodzi do ziemi: QUOTE tworzysz objeckt blok(to objekt po ktorym chodzic bedzie hero, pamietaj zeby byl on soild).tworzysz objekt hero. W jego stepie dajesz CODE if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} W colizji z blokiem CODE move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 przy nacisnieciu klawiszu prawo dajesz CODE if place_free(x+4,y) {x+=4} a przy przycisku w lewo CODE if place_free(x-4,y) {x-=4} Teraz trzeba ustalic jeszcze skakanie ktore ustawiasz w przycisku w gore CODE if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 29 Stycznia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Jak zrobić strzelanie? To zależy w którym kierunku chcesz, aby leciał pocisk. Jeśli jest tak jak w klasycznej platformówce (widok z boku) to zrób tak: Stwórz obiekt obj_pocisk W zdarzeniu Create: direction = obj_gracz.direction; // w miejsce obj_gracz wpisz, jak się nazywa postać Jeśli chcesz zabić potworka od razu: W zdarzeniu kolizji z jakimś potworkiem: instance_destroy(); //kasujemy pocisk other.instance_destroy(); //kasujemy potworka score = score+10; //dodajemy 10 punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Apropo strzelania, na pewno w moim folderze w uploaderze znajdziesz taki przykład a nawet DWA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Chodzi mi o strzelanie takie jak w Kurce wodnej tzn. za celownikiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 To w obiektach do których masz strzelać: if mouse_x>x && mouse_x<x+sprite_width && mouse_y>y && mouse_y<y+sprite_height { if mouse_check_button_pressed(mb_left) { //Tu skrypk który będzie dodawać do wyniku ileś tam punktów// instance_destroy(); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Tymon lub ktoś innny najpierw powiedzcie mi co zrobic żeby pocisk "wylatywał" z celownika <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 I po co? Przecież to ma być podobnie jak w kurce wodnej, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Tymon a w Kurce Wodnej nie ma celownika:P:P?? Chodzi mi o to ze nie wiem jak zrobic strzelanie w takiej grze bo w platformuwce juz wiem... a jak robie tak jak w platformuwce to nie dziala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Chłopie ja już nie wiem o co Ci chodzi! Chcesz aby kursor miał kształt celownika czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 (edytowane) Tymon miejsza z tym powiedzcie mi tylko jak zrobic to co napisał Korodzik bo mi to nie działa.Wyskakuje jakis błąd... :crying: Chyba se z tej gry narazie zrezygnuje... Jak nikt nie odpowie:| Chyba zrobie jakąś prosta siatkówke... Edytowane 30 Stycznia 2006 przez bobo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Powiedz jaki błąd. Jasnowidzami nie jesteśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Stycznia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 NO bo jak ie ma się pojecia o programowaniu to zawsze wyskoczy jakiś błąd. Jak uruchamisz grę to pisze na czym polega błąd, ale skoro nawet z czytaniem masz problemy to moze faktycznie zrób siatkówkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 A ty musisz odrazu chamsko do każdego początkującego podchodzić? Takim zachowaniem napewno tylko odstraszysz początkujących od Game Makera... Pozwól mu powiedzieć jaki błąd i wytłumaczyć mu spokojnie. Jeżeli tylko chcesz najeżdżać to po co jeszcze na dodatek masz taką wysoką rangę jak Super Moderator? Super Moderator powinien dawać przykład, a nie zachowywać się momentami gorzej niż zwykli użytkownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Tekst Błędu: FATAL error in action number 1 of collision event witch object obj_ludek for object obj_pocisk: Complilation error in code action Error in code at line 2: other.instance_destroy(); at position 8:Variable name expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Pamiętaj że od kiedy Ja jestem na tym forum, nie ma co panikowć jak czegoś sie nie umie. Widać że jestes początklujący , zapewne nawet nie znasz słynnego powiedzonka:"O każdej porze bigshark zawsze wam pomoże"(nie martw się, nie tylko ty nie znasz tego powiedzonka , istnieją jeszcze dwie osoby w afryce które nie znają tego przysłowia) A więc zamiast denerwować się , panikować, obgryzać paznokcie, stresować się to lepiej poczekać na pomoc. A oto i ona: PRZYKŁAD STRZELANIA TAKI JAK W KURCE WODNEJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 THX bigshark:) O co do tego powiedzenia znałem go:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się