XxMichałxX Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 chciałem sobie zrobić taki napis pokazujący sie i znikający. create: GML napis='siema' napis_alpha=99 napis_znika=0 step: GML if napis_znika=0 { if napis_alpha<100 then napis_alpha-=1 if napis_alpha=0 then napis_znika=1 } if napis_znika=1 { if napis_alpha<100 then napis_alpha+=1 if napis_alpha=100 then napis_znika=3 } draw: GML draw_set_font(font0) draw_set_color(c_red) draw_set_alpha(napis_alpha) draw_text(view_xview/2,view_yview/2,napis) ale nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Zakres przezroczystosci masz od 0 do 1 czyli np. 50% to 0.5 :D GML napis='siema'; napis_alpha=0.99; napis_znika=0; GML if napis_znika=0 { if napis_alpha<1 then napis_alpha-=0.01 if napis_alpha=0 then napis_znika=1 } if napis_znika=1 { if napis_alpha<1 then napis_alpha+=0.01 if napis_alpha=1 then napis_znika=3 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 To równie dobrze może używać to co ma tylko, że: GML draw_set_alpha(napis_alpha * 0.01) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 GML draw_set_alpha( napis_alpha/100 )? :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 x / y = x * ( 1 / y ) tak? Po za tym mnożenie jest szybsze. ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 kurde dodałem to do gry to teraz na kazdym roomie sie cos popsuło z alpha i to co mialo byc rysowane to nie widac tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 A weź po tym rysowaniu daj: GML draw_set_alpha( 1 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się