XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Chciałbym sobie zrobić jakąś prostą grę 3D, ale nie bardzo wiem jak.. Mógłby mi ktoś podać jakiś kurs do tego d3d? Widziałem taki jeden co sie w nim robiło sześcian ale za duzo sie z niego nie nauczyłem. edit: znalazłem już coś to tak przy okazji: Create: GML d3d_start() d3d_set_hidden(false) d3d_set_perspective(true) d3d_set_lighting(true) xx=50 yy=50 zz=50 Strzalki na klawiaturze: xx-=4, xx+=4, zz+=4, zz-=4 itd.. Draw: GML d3d_draw_block(xx,50,zz,xx+150,200,zz+150,klocek,4,4) Zrobiłem backgorunda o nazwie klocek, a i tak ten sześcian jest czarny który jest rysowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 GML ttt=background_get_texture(klocek); draw_set_color(c_white); d3d_draw_block(xx,50,zz,xx+150,200,zz+150,ttt,4,4); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 dalej jest czarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ale tak bez kamery rysujesz ten blok?? Jak tak to nie dziwne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 ehh.. a trzeba ta kamere? edit: a jak ją ustawić? bo nie wiem co to jest w i h i co wpisac w angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Nic w tym dziwnego że jest czarny, skoro włączyłeś obsługę światła, nie dodając żadnego źródła światła, zmień d3d_set_lighting(true) na d3d_set_lighting(false),to powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 masz napisaną kamere 3D?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 nie edit: ok juz działa thx Xarfron jeszcze jedno pytanie: jak obracać taki sześcian? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Ku..., nawet nie zajrzałeś do helpa. W GMie funkcji d3d jest tak mało, że po minucie po samej nazwie funkcji byś się zorientował, która za to odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 no kurcze wiem ze jest taka funkcja cos miala w nazwie transform czy cos ale nie mam pojecia jak jej uzyc .. jakies xa yx czy cos tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 no kurcze wiem ze jest taka funkcja cos miala w nazwie transform czy cos ale nie mam pojecia jak jej uzyc .. jakies xa yx czy cos tam A czytałeś definicję funkcji? Trochę samodzielności, bo zgłaszasz się na kodera cudzego teamu, a spore części kodu robią za ciebie (chociaż nie robisz tego tak hurtowo jak to robił Skovv i chwała ci za to). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 o nie wcale ze nie. ja jak bym zgapił kod od kogos to po pierwsze zle sie bym się czuł bo w mojej grze jest cudzy kod a po drugie jak robie gre to musze wszystko w niej rozumiec a cudzych kodow (jezeli są troche skomplikowane) nie rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Zwykle to robi się to tak: rysuj sześcian na pozycji 0,0,0 d3d_transform_set_identity() d3d_transform_add_rotation_<oś>(kąt) d3d_transform_add_translation(x,y,z) d3d_transform_set_identity() smacznego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 chyba udław się.. bo nic nie qmam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 chyba udław się.. bo nic nie qmam To znak że za wcześnie chcesz zacząć z 3d. Poznaj i naucz się posługiwać podstawowymi elementami GMLa, bo sie porywasz z motyką na słońce - ambitność to budująca cecha, ale dobieraj cele do możliwości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się