XxMichałxX Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Prosze pomozcie. Link: https://gmclan.org/up5208_3_ludki.html Problemu nie umiem wytłumaczyc, chodzi mi tylko o to zeby ludki po prostu czekały w kolejce gdy sie naparzają a nie jeden na drugiego wchodzi. Zrobiłem tak ale z błędem bo jak sie za ludkiem ktos ustawi i go dotknie to on stoi w miejscu zamiast isc i naparzac. Prosze aby ktos mi to przerobil zeby bylo ok ;) z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Chodzi o to by stały przy bijatyce czy tam gdzie się pojawiły?? GML if distance_to_object(ludek)<20 { speed=0; } else if distance_to_object(ludek)>20 { speed=2; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 no dobrze, chodzi mi o to co piszesz tylko ze pomyśl: czerwony walczy z niebieskim. nagle dochodzi drugi niebieski i za jego plecami sie zatrzymuje bo dystans miedzy nimi jest mniejszy od 20. ten pierwszy niebieski zabije czerwonego i nie pojdzie dalej bo dystans do tego z tylu jest mniejszy od 20 i bedzie stal. jak to zrobic innaczej? edit: fervi mi podpowiedział, by uzyc place_free no to zrobilem - dla czerwonego (ktory idzie w prawo) if place_free(x+0.4,y)=1 {idz=1} else {idz=0} i dla niebieskeigo tak samo ale x-0.4 efekt taki sam jak wczesniej, nie wiem czemu ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 GML if distance_to_object(o_red)>20 and idz=1 { speed=2 } else { speed=0 } Tak będzie dobrze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 hmm.. raz mi taka mysl wpadla do glowy ale chyba nie bedzie zaraz zobacze.. edit: screen: https://gmclan.org/up5208_6_screen.html nadal to samo :crying: na tym obrazku wszystkie stykające sie ze soba ludki stoja w miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 ja bym pierw zliczył wszystkie ludki, zapisał id tego który ma atakować, po "zginięciu" ludka losował nowe id, które będziemy monitorować :) E: myślisz, że jak zmienisz rozszerzenie pliku na .gm6 to gm6 go odpali? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba24 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 jak to możliwe u ciebie u mnie dobrze jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 no tez tak myslalem ale nei bardzo wiem jak to zrobic i za duzo filozofi w tym wszystkim .. nie da sie jakos latwo tego zrobic? moze jakos by sie dalo okreslic ktory jest pierwszy? zrobiłbym wtedy tak: on create: global.id+=1 id=global.id i w step: if 'moje id jest najmniejsze ze wszystkich' then speed=2 ? tylko to mojde id jest najmniejsze ze wszystkich jak zrobic? edit: a moze if id<=global.id then speed=2 ? edit2: a nie w edit1 bzdura edit3: ehh ale nie bo bedzie w tym wszystkim szedl tylko pierwszy a drugiego jak ktos z tylu dotknie to juz nie pojdzie chyba ze pierwszy umrze ;/ edit4: a moze poprostu zrobie ze kazdy ludek jest solid i gdy z tylu jakis wejdzie na tego z przodu to go zblokuje jak sciana i bedzie wciaz w neigo szedl ale nie pojdzie bo bedzie go blokował? edit5 (:o): jak to możliwe u ciebie u mnie dobrze jest to zostaw włączona gre dluzej to zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 pierwszy jest ten z najmniejszym id. zaraz dam Ci po Twojemu E: przy solidach będą zacinały się gorzej niż teraz w tym swoim na speedach... Kto robi coś takiego na speedach??!!?! :| :boxed: E2: https://gmclan.org/up1558_12_ludki.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 ok thx! działa. temat do zamkniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Możesz samemu zamknąć korzystając z opcji modera ma dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi