Skocz do zawartości

[Pomoc] Jak obracać sprite do myszki w niezarejestrwoanym gamemakerze


Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę się rozpisywał na początku, ponieważ nie uznaję takiego czegoś :D

Napiszę krótko: w niezarejestrowanym gamemakerze nie można obracać spritów, a więc wpadłem na prosty pomysł ( na pewno nie ja jedyny ;)), ale o tym później.

 

Let's GO!

 

Pierwsza 'zasada' działania tego pomysłu: tworzymy rysunek, który będzie posiadał 360 klatek, każda w innym kierunku.

Drugą zasadą jest to, że nie każdy rysunek będzie się obracał na środku... więc ustawiamy koniec na środku mniej więcej tak: 82389831.png

 

1. Tworzymy sprite, a następnie rysujemy swoje cacko, umieszczamy rysunek zgodnie z drugą zasadą.

Następnie: 46577560.png

Number of frames : 360

Degrees: 360

 

I gotowe! zatwierdzamy wszystko.

 

2. Następnie jako rysunek objektu ustawiamy poobracany obrazek, następnie w step wpisujemy taki kod:

GML (step)
image_index = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y );

UWAGA! image_index jest odpowiednikiem image_angle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iq-test.eu...

 

I wyszło, jak się FAQ przegląda, co :D ?

A tak serio - ten sposób ma kilka wad...

1. Jeśli chcemy obracać animowany sprite to mamy problem.

2. Każdy sprite waży 360 razy więcej ^^'

 

co ma IQ do nie wiedzy?

chyba 36...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Nie powinno być image_single zamiast image_index ?

 

to jest chyba pozostałosc po GM5, nigdy nie pamiętam które, ale jednego brakuje w helpie chociaż istnieje (jest też jedna funkcja której tam nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...