Crackkk-GM Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Nie będę się rozpisywał na początku, ponieważ nie uznaję takiego czegoś :D Napiszę krótko: w niezarejestrowanym gamemakerze nie można obracać spritów, a więc wpadłem na prosty pomysł ( na pewno nie ja jedyny ;)), ale o tym później. Let's GO! Pierwsza 'zasada' działania tego pomysłu: tworzymy rysunek, który będzie posiadał 360 klatek, każda w innym kierunku. Drugą zasadą jest to, że nie każdy rysunek będzie się obracał na środku... więc ustawiamy koniec na środku mniej więcej tak: 1. Tworzymy sprite, a następnie rysujemy swoje cacko, umieszczamy rysunek zgodnie z drugą zasadą. Następnie: Number of frames : 360 Degrees: 360 I gotowe! zatwierdzamy wszystko. 2. Następnie jako rysunek objektu ustawiamy poobracany obrazek, następnie w step wpisujemy taki kod: GML (step) image_index = point_direction( x, y, mouse_x, mouse_y ); UWAGA! image_index jest odpowiednikiem image_angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Dla Twojej wiadomości: To jest w FAQ ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 ops, no to klapa, bądź co bądź jest to tutaj pokazane dokładnie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Żadna klapa. Miałeś dobre chęci ^^ Dla początkujących się przyda. A co mi tam, niech stracę. 4. Edit: Kto dał 1 xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Nie powinno być image_single zamiast image_index ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 UWAGA! image_index jest odpowiednikiem image_angle. nie wiedziałem :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Chodziło mu akurat o ten przypadek. Że w takiej sytuacji image_index odpowiada image_angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 nie wiedziałemiq-test.eu... I wyszło, jak się FAQ przegląda, co :D ? A tak serio - ten sposób ma kilka wad... 1. Jeśli chcemy obracać animowany sprite to mamy problem. 2. Każdy sprite waży 360 razy więcej ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 iq-test.eu... I wyszło, jak się FAQ przegląda, co :D ? A tak serio - ten sposób ma kilka wad... 1. Jeśli chcemy obracać animowany sprite to mamy problem. 2. Każdy sprite waży 360 razy więcej ^^' co ma IQ do nie wiedzy? chyba 36... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 co ma IQ do nie wiedzy? chyba 36... Dużo ma. chyba nie, bo 360... 1 * 360stopni.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Marca 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Nie powinno być image_single zamiast image_index ? to jest chyba pozostałosc po GM5, nigdy nie pamiętam które, ale jednego brakuje w helpie chociaż istnieje (jest też jedna funkcja której tam nie ma). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się