Skocz do zawartości

Zablokowane Pozycja gracza - online


Shinji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tworze prosta strzelanike online na 39dll, spotkalem sie jednak z problem, nie technicznym, a raczej teoretycznym...

otoz.. chodzi o wysyłanie pozycji graczy... gdy ustawie je w stepie (wysylanie na bieżąco) gra strasznie laguje... a dokladnie jest straszne duze opoźnienie moich ruchów u innych graczy, probowałem tez wysylac pozycje co jakis czas - alarm[0]=5 - ale niestety to też nie zdało egzaminu, ruchy były bardzo klatkowe... i zabrakło mi pomysłu gdzie moze lezeć ewentualny bład merytoryczny lub techniczny. Jakieś sugestie? Z góry dzieki =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, pogłówkuj, to coś ci wyjdzie.

Solmis to mi pomogłes ^^

 

No coż obawiam sie ze wysylanie stanu klawisza, tez moze sie nie dokonca sprawdzic biorac pod uwage, ze wystarczy sekundowa zwłoka i u roznych graczy jedna postac bedzie na roznych pozycjach, tak wiec synchronizacje szlak trafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. szczerze nie dokońca rozumiem, jakbym miał w dynamicznej strzelance zastosowac "zgadywanie" zamierzenia ruchu.... czy to naprawde by sie sprawdzilo?

Zrobiłbyś tak jak masz teraz tylko wysyłałbyś też direction i speed. Jak obiekt otrzyma taką informację to zacznie już iśc w danym kierunku. Jedynie jak gracz nagle zatrzyma się albo zmieni kierunek to będzie można zobaczyc małe lagi (Pójdzie trochę za daleko i przeskoczy z powrotem do tyłu) Pomysł z klawiszami też dobry. Nie wiem czy da się wymyślić coś wydajniejszego, lagi istnieją i trzeba się z tym pogodzić =(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłanie pozycji klawiszy imo badziewny pomysł, ale direction ok.

 

Może nawet nie wysyłać direction i speed, ale po prostu płynnie przechodzić playerem od poprzedniej pozycji do aktualnie odebranej.

 

Lub zabezpieczyć się przed większym lagiem - żeby player na odebranym direction i speed mógł iść maksymalnie powiedzmy 500ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za pomoc, naprawde sie przydała, choc nie dokonca rozwiazała moj problem.. znaczy sie został mi mały problem.. uzylem opcji move_towards_point by postac podazala do punktu docelowego miedzy odebraniem danych. Niestety choc klijent dobrze odbiera pozycje czyli np X = 232 to przez opcje move_ znajduje sie np na pozycji 235.12425... co niby nie jest az taka wielka roznia w grze gdzie to czy gracz jest widoczny czy jeszcze chowa sie za sciana jest dosyc istotne... To jakas wada wrodzona opcji move_ czy ja cos nie prawidlowo robie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie o klatkę (step) za późno odbierasz...

Ale stepy nie maja tu nic do gadania, klijent dostaje wspolzedne do ktorych ma przejsc i juz go nie obchodzi w ktorej klatce, po prostu ma tam dojsc...

 

Btw. przerzuciłeś się z margonem na GMa?

Nie bardzo rozumiem? ^^ -> swoja droga jutro mijają dwa lata od kiedy jestem na tym forum =p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...