Shinji Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam, tworze prosta strzelanike online na 39dll, spotkalem sie jednak z problem, nie technicznym, a raczej teoretycznym... otoz.. chodzi o wysyłanie pozycji graczy... gdy ustawie je w stepie (wysylanie na bieżąco) gra strasznie laguje... a dokladnie jest straszne duze opoźnienie moich ruchów u innych graczy, probowałem tez wysylac pozycje co jakis czas - alarm[0]=5 - ale niestety to też nie zdało egzaminu, ruchy były bardzo klatkowe... i zabrakło mi pomysłu gdzie moze lezeć ewentualny bład merytoryczny lub techniczny. Jakieś sugestie? Z góry dzieki =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 zapewne wysyłasz pozycje i nadajesz nadajesz ją obiektowi jako x y. Jeżeli tak to odrazo ci piszę że tak się nie robi, przesuwaj postacie jakąś z punkcji mp_ lub move_ to pozycji odebranej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 No tak, tylko jeśli to jest strzelaninka, nie moge np tak jak w RPG zastosowac punktu docelowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Spróbuj wysyłac dodatkowo direction i speed. Wtedy będzie można zrobic żeby objecty innych graczy "zgadywały" kolejne ruchy. W wielu grach zauważyłem takie rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Hmm.. szczerze nie dokońca rozumiem, jakbym miał w dynamicznej strzelance zastosowac "zgadywanie" zamierzenia ruchu.... czy to naprawde by sie sprawdzilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Shinji mój sposób stosuje się we wszystkich grach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 A moglbyś opisac dokładniej ten sposob... znaczy czym miałby być docelowy punkt w momecie gdy sterowanie jest na WSAD'zie? I w jakich mometach wysylac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Możesz wysyłać informację, gdy gracz wciśnie dany klawisz i gdy go zwolni. Nie wiem, pogłówkuj, to coś ci wyjdzie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Nie wiem, pogłówkuj, to coś ci wyjdzie. Solmis to mi pomogłes ^^ No coż obawiam sie ze wysylanie stanu klawisza, tez moze sie nie dokonca sprawdzic biorac pod uwage, ze wystarczy sekundowa zwłoka i u roznych graczy jedna postac bedzie na roznych pozycjach, tak wiec synchronizacje szlak trafi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Hmm.. szczerze nie dokońca rozumiem, jakbym miał w dynamicznej strzelance zastosowac "zgadywanie" zamierzenia ruchu.... czy to naprawde by sie sprawdzilo? Zrobiłbyś tak jak masz teraz tylko wysyłałbyś też direction i speed. Jak obiekt otrzyma taką informację to zacznie już iśc w danym kierunku. Jedynie jak gracz nagle zatrzyma się albo zmieni kierunek to będzie można zobaczyc małe lagi (Pójdzie trochę za daleko i przeskoczy z powrotem do tyłu) Pomysł z klawiszami też dobry. Nie wiem czy da się wymyślić coś wydajniejszego, lagi istnieją i trzeba się z tym pogodzić =( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Wysyłanie pozycji klawiszy imo badziewny pomysł, ale direction ok. Może nawet nie wysyłać direction i speed, ale po prostu płynnie przechodzić playerem od poprzedniej pozycji do aktualnie odebranej. Lub zabezpieczyć się przed większym lagiem - żeby player na odebranym direction i speed mógł iść maksymalnie powiedzmy 500ms. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Dzieki wszystkim za pomoc, naprawde sie przydała, choc nie dokonca rozwiazała moj problem.. znaczy sie został mi mały problem.. uzylem opcji move_towards_point by postac podazala do punktu docelowego miedzy odebraniem danych. Niestety choc klijent dobrze odbiera pozycje czyli np X = 232 to przez opcje move_ znajduje sie np na pozycji 235.12425... co niby nie jest az taka wielka roznia w grze gdzie to czy gracz jest widoczny czy jeszcze chowa sie za sciana jest dosyc istotne... To jakas wada wrodzona opcji move_ czy ja cos nie prawidlowo robie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Pewnie o klatkę (step) za późno odbierasz... Btw. przerzuciłeś się z margonem na GMa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Pewnie o klatkę (step) za późno odbierasz... Ale stepy nie maja tu nic do gadania, klijent dostaje wspolzedne do ktorych ma przejsc i juz go nie obchodzi w ktorej klatce, po prostu ma tam dojsc... Btw. przerzuciłeś się z margonem na GMa? Nie bardzo rozumiem? ^^ -> swoja droga jutro mijają dwa lata od kiedy jestem na tym forum =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 http://www.margonem.pl/?task=forum&sho...yer&id=8196 I twój avatar... nieważne. Ale wygląda na to, że serwer / klient odbiera dane z opóźnieniem o jedną klatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinji Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Okey chyba poradziłem sobie z tym problemem, a w kazdym razie cos w tym stylu. =p Wszystkim naprawde wielkie dzieki za pomoc =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi