Farkraj Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam.. zaczynam dopiero z C++ i próbowałem napisać sobie takie przeliczanie ataku zależni od wpisanej siły ale wyskakuje mi błąd "#warning This file includes at least one deprecated or antiquated header. \" wydaje mi się że wszsytko jest ok.. ale zobaczcie gdzie zrobiłem błąd :( GML #include <iostream.h> main() { int sila; float atak; float obrona = 0.3; cout << "Podaj sile"; cin >> sila; atak = sila * obrona; cout << endl; cout << sila << " sily to jest : " << atak << " ataku\n "; } no i do tego nie pojawia mi sie wynik tylko zamyka program :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 No bo jak program sie nie zatrzymuje, to i znika. Co do deprecated - przestarzały nagłowek, co nie znaczy, ze to jest jakiś błąd który nie pozwala na kompilację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Nie iostream.h a iostream. I end na końcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 #include <iostream> using namespace std; main() { int sila; float atak; float obrona = 0.3; cout << "Podaj sile"; cin >> sila; atak = sila * obrona; cout << endl; cout << sila << " sily to jest : " << atak << " ataku\n "; system("PAUSE"); } Enjoy ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 int main() { return 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 w symfoni C++ wszędzie robi <iostream.h> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Wut? Mam Symfonię C++ i wszędzie pisze bez ".h" E: Pewnie masz jakieś inne wydanie. Z jakieś angielskiej strony: Although the <iostream.h> library was deprecated for several years, many C++ users still use it in new code instead of using the newer, standard compliant <iostream> library. What are the differences between the two? First, the .h notation of standard header files was deprecated more than 5 years ago. Using deprecated features in new code is never a good idea. In terms of functionality, <iostream> contains a set of templatized I/O classes which support both narrow and wide characters. By contrast, <iostream.h> classes are confined to char exclusively. Third, the C++ standard specification of iostream's interface was changed in many subtle aspects. Consequently, the interfaces and implementation of <iostream> differ from <iostream.h>. Finally, <iostream> components are declared in namespace std whereas <iostream.h> components are declared in the global scope. Because of these substantial differences, you cannot mix the two libraries in one program. As a rule, use <iostream> in new code and stick to <iostream.h> in legacy code that is incompatible with the new <iostream> library. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 w symfoni C++ wszędzie robi <iostream.h> No tylko że iostream.h nie jest jako standard ISO i na przykład takie GCC i MinGW tego Ci nie skompiluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 a void przed main ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 void przed main to chyba jakieś przyzwyczajenie od Visual C++. Standardowo musi być int. Chodzi o to, aby można było przechwycić jakimś innym skryptem, czy wykonanie programu się powiodło (jeśli tak to main() powinno zwracać 0), czy nie (wtedy jakaś inna liczba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 chyba 1, bo 1 = true, 0 = false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Nie, 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Ale w tym wypadku jest odwrotnie :P. Prawidłowo zamknięty program powinien zwrócić 0, a jak go coś przerwało, to zwróci jakąś nieprzewidywalną liczbę, np. -1731023. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Oj Gnysek, Gnysek. btw. Napisałem w temacie że powinno być int main() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Hmm, no chyba, że to zwraca czy program napotkał na błąd, to wtedy faktycznie 0. Nie wiem, ja w C nie piszę returna nigdy, może C++ tego wymaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Nawiązując do tematu to zawsze możesz dać na końcu getch(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Nawiązując do tematu to zawsze możesz dać na końcu getch(); Można też SYSTEM("PAUSE"), już dałem w kodzie ;d... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 #include <iostream> using namespace std; // brakowało tego int main() // brakowało int { int sila; float atak; float obrona = 0.3; cout<< "Podaj sile:\n " << endl; // Edit: to ni brakowało jeszcze "<<endl;" w tej linijce. cin >> sila; atak = sila * obrona; cout << endl; cout << sila << " sily to jest : " << atak << " ataku\n "; system("pause"); // tego nie było return 0; // i tego tez nie } Jak na tak banalnie prosty program to zrobiłeś cholernie dużo błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 cout<< "Podaj sile:\n " << endl; // Edit: to ni brakowało jeszcze "<<endl;" w tej linijce. przecież endl jest tym samym co "\n" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Można też SYSTEM("PAUSE"), już dałem w kodzie ;d... Fajnie że z góry wyszliście założenia że on używa Windowsa oraz to kompiluje na nim. omg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 22 Lutego 2009 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 No to niech powie na czym kompiluje, żeby nie było niedomówień... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
progio! Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Fajnie że z góry wyszliście założenia że on używa Windowsa oraz to kompiluje na nim. omg. Na Linuksie samo by wywaliło "Press ENTER to continue". cin.get() powinien jednak dać radę na obu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Na Linuksie samo by wywaliło "Press ENTER to continue". cin.get() powinien jednak dać radę na obu :P Ale co to zmienia? Podczas kompilacji by wystąpił błąd w przypadku get_char() i po robocie. A Press ENTER to contrinue zależy od emulatora terminala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się