Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Nie mam pomysłu jak miałaby działać konsola w RPG-u. Chodzi o coś takiego, że zbierasz kasę, dostajesz expa, albo wykonujesz misję i tam jest napisane, i najlepiej jakby dało się to przewijać strzałkami. Z czego mam skorzystać? A może są jakieś przykłady, o których nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Najlepiej zrób to na tablicach,coś jak w Almorze ci wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Najpierw zadam ci szczere pytanie - ile siedzisz w GM'ie...? Co do tematu - możliwości jest od groma, tablice, gridy, listy, obiekty... Jeśli dobrze rozumiem - te teksty mają tam zostawać, a jeśli nie ma ich na ekranie to mają znikać, czy masz może jakieś jeszcze ciekawsze życzenia jak np. pasek przewijania :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Najpierw zadam ci szczere pytanie - ile siedzisz w GM'ie...? Na pewno więcej niż ty :D Tyle że w GM już nie chce mi się nic robić :D @topic: Hmm.Jeśli chodzi o pasek przewijania to najlepiej jakiś dll z ListBox,bo w GM to pisanie konsoli z przewijaniem to nie opłacalne jest (ze wzgledu na wydajność ):D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Na pewno więcej niż ty :D Tyle że w GM już nie chce mi się nic robić :D On chyba pytał twórcę tematu... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Jeśli mnie nie kojarzysz to znaczy, że ty nie za dużo siedzisz w GM-ie. A wracając do sprawy to przydałby się pasek przewijania. Sam nie wiem - jakoś mi ciężko jest sobie to zaplanować. Jak tablica jest pełna to wrzuca w drugą komórkę itp? Przewija jak są pełne tablice w oknie wszystkie? Czy jak :D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Najlepiej do takich tricków użyć surface :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Ale co tu ma surface. Tu chodzi o napisy. Ja mam swój panel. Tylko jak zarządzać tym tekstem żeby się przesuwał i żeby suwak działał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Przecież napisałem że dzięki surface można coś takiego zrobić -.- 1. Tworzysz surface 2. Czyścisz surface ( draw_clear_alpha ) 3. Rysujesz na nim tekst, tylko w Y podstawiasz pozycję tekstu ( zmienna zachowująca pozycję suwaka ) 4. Rysujesz surface na ekranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Nigdy tego nie robiłem. Boję się strasznie. Zaraz wlepię warna za głupie nabijanie postów! Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 ... Bez surface'ów nie da się tego wykonać, ponieważ trzeba by było rysować dodatkowe 4 prostokąty wyróżniając jeden w środku, [konsolę] (lekko bez sensu :D), a to by się tylko na jednolitym tle sprawdziło... Wszystko to wynika z faktu, że powierzchniom można ustalić wymiary :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Dobra. Czyli surface to najlepsza opcja. Nie ma innych. Ktoś zna jakiś przykład albo link do tematu? Bo nie znam się na tym zbytnio. Kiedyś miałem okazję bawić się surface, jak próbowałem robić interfejs w grze, żeby się nie ruszał przy poruszaniu za view. Wybacz mimek ;s Ale chciałem ukazać, że surface to czarna magia dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Nie mam GMa zainstalowanego więc w razie błędów poprawcie mnie :P GML (Panel Create) surf = surface_create( 200, 200 ); text = "Jakis tam#tekst do#pokazania"; pozy = 0; GML (Panel Step) if( keyboard_check( vk_pageup ) ) pozy += 1; if( keyboard_check( vk_pagedown ) ) pozy -= 1; surface_set_target( surf ); draw_text( 5, 5+pozy, tekst ); surface_reset_target(); GML (Panel Draw) draw_surface( 100, 100, surf ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 W Draw ma być draw_surface(surf, 100, 100); inaczej wyskoczy błąd o nieznanym surface. Tam jest id 100... =.= W stepie draw_text( 5, 5+pozy, tekst ); ma być text nie tekst, bo w create jest text=blabalbal... Ale mimo to nie działa... Nic nie widać! Nie ma błędu, ale też nic się nowego nie pojawiło. Może dlatego, że mam view? W panelu jest w drav: x=view_xview[0]+83; y=view_yview[0]+415; draw_set_color(c_white); draw_surface( surf, 100, 100 ); draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); Może być też zła kolejność... Edit 1: Dałem draw_surface( surf, view_xview[0]+83, view_yview[0]+415); i pojawił się tekst na panelu, ale ma mniejszy depth... Jak go przestawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Jeśli masz to w oddzielnych obiektach, to masz w ustawieniach obiektu depth. Jeśli w wszystko w jednym, zmień kolejność rysowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 To jest w jednym obiekcie, ale rysowanie tekstu jest w step, a powierzchni w draw! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 O jezu... draw_text tylko "dodaje" do suface to co ma rysować,ale tego nie widać. Dopiero jak użyjesz draw_surface to sie pojawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 i pojawił się tekst na panelu, ale ma mniejszy depth...Eee... co? Oo Weź to sprecyzuj. Najpierw malujesz huda czy co tam chcesz, później na to tekst z surface'a. Jeśli mnie nie kojarzysz to znaczy, że ty nie za dużo siedzisz w GM-ie.Kojarzę Cię, a to była ironia. Bo siedzisz w GMie dużo dłużej niż ja a ciągle zadajesz idiotyczne pytania. Wybacz, szczery jestem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Bo ja nie mam tyle czasu na GM-a i zazwyczaj korzystam z gotowców, bo mi się nie chce babrać w kodzie. Uczę się teraz C++. O jezu... draw_text tylko "dodaje" do suface to co ma rysować,ale tego nie widać. Dopiero jak użyjesz draw_surface to sie pojawi. No wow, a co to ja jestem wszechwiedzący? Napisałem, że surface to dla mnie czarna magia. Wiem, że to taka powierzchnia, na której można coś robić. Wiem też, że można to użyć do viewa. Trzeba to zinicjować i można używać. I na tym się wiedza kończy. Mi trzeba kod albo jakiś tutorial :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Trudno poszukać ? https://gmclan.org/index.php?czytajart=38 O jejku :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Tak dla mnie to wielki problem. Od kiedy po wyszukaniu wyskoczył mi pornol to się przestraszyłem. Został stały uraz na psychice. Teraz się lękam opcji szukaj... Tak na poważnie to po przeczytaniu tego tutka dalej nie wiem jak ustawić depth tekstu... :( A tak wogole to żeby dodawać tekst muszę zrobić coś takiego: surface_set_target(surf); text='czekoladowy janusz otrzymał 450 punktów expa' surface_reset_target(); ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Od zmiennej się odczep, jej wartość możesz zmieniać zawsze, lecz gdy wskazujesz, że rysujesz coś na powierzchni i że używanie funkcji draw_* nie nie w evencie draw nie jest twym błędem, użyj do tego owych funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 kombinujecie jak kon pod gorke.... 1. robisz tablice o rozmiarze X 2. robisz petle wyswietlajaca 0-5 wpisow z tablicy 3. robisz skrypt podbijajacy wpisy. tzn.: zaczynasz od ostatniego wpisu i jesli jest to ostatni wpis jest zerowany, jesli nie to jesli nastepny wpis jest zerowy to przepisz aktualny do nastepnego, a aktualny potem wyzeruj. przejdz do kolejnego 4 w momencie gdy chcesz dodac komunikat uaktywniasz skrypt podbijajacy wpisy w tablicy, po czym przypisujesz pierwszemu elementowi tablicy odpowiednia wartosc np: za moba jest 25 xp - jest to zmienna lokalna dla tego moba - mob ginie odpala sie skrypt wyswietlajacy komunikat o uzyskaniu xp: a> skrypt podbijajacy wpis w tablicy b> mamy zmianna xp=25 i zmienna name="maly goblin" a wpis do tablicy wyglada mniej wiecej tak: konsola[0]="zabiles "+string(name)+" i zyskales: "+string(xp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Ale nam chodziło o scrolla, o shoutboxa takiego :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 jaki problem... GML for(i=0;i<5;i+=1) { draw_text(x,y-i*16,string(konsola[i+przewin])) } gdzie przewin jest zmniejszane/zwiekszane za pomoca strzalek, kolka myszy. (trzeba tylko ogranicznik zrobic by nie wychodzic z wyswietlaniem poza zakres tablicy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 https://gmclan.org/up4218_11_scroll.html O to ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Tylko żeby było pod view, bo nie wykrywa suwaka :| I pewnie na tablicach się to zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Hmm, mi też powiesz, że krótko w GM siedzę? Nie mów jak nie wiesz, tablice to tablice, grafika to grafika. Albo scroll albo po prostu przeglądanie wszystkich wiadomości po prostu - wybierz jedno z tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Chyba zrobię pod tablice. Te surface to jakieś niefajne rzeczy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Chyba zrobię pod tablice. Te surface to jakieś niefajne rzeczy. tongue2.gif te "niefajne" surface to jedna z najlepszych dobrodziejstw gm'a jesli ma sie pojecie jak tego uzywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się