LionX Dagger Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Cze wszystkim jestem tu nowy i ciekaw jestem czy istnieje jakisi sposub na zrobienie takiego pocisku aby pocisk poruszał się co pixel ale szybko hobi oto rze w mojej popszedniej grze pocisk casem pszelatywał mi pszez wroga ps sory za błędy ortograficzne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 :/ nie kumam zbytnio, dlaczego niby pocisk przelatuje przez wroga, i co da ci ze pocisk bedzie leciał co pixel?? moze w colision to... daj instance destroy() :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 chodzi mu o to ze jezeli da predkosc np 30 to naboj bedzie na klatke o 30 pixeli sie poruszal a jezeli wrog ma mniej niz 30 pixeli to naboj go przelatuje. ale ja nie wiem za bardzo jak to zrobic, moze dac wieksza maske ale to i tak nie bedzie calkowite rozwiazanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 18 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 mam instance_destroy() hodzi oto rzepocist pszelatuje pszez wroga nie dotykając go bo jesili pocisk ma prętkosici zaurzmy 30 to co 30 pixel będze się pojawiał a jerzeli wrug ma 20 pixli to morze go ominąci pozatym otpal sobie game makera i wrzuci shooter'a zwiększ prędkosici pocisku załurzmy o 100 iszczelaj w nih tam gdze kuli nie będze widaci to sam zobaczysz oco mi hodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 nie da się co pixel i szybko ponieważ pocisk porusza się w każdym stepie tyle razy ile ustawiony jest room_speed. Jednym rozwiązaniem jest to, że można zamiast pocisku narysowac linie prostą o odpowiedniej długości i w ten sposób pocisk trafi w cel tak czy siak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 ... Od czego macie collision_line, xprevious i yprevious. Do tego cos i sin no i speed :] Pomyślcie jak to wykożystać :P EDIT Ah, jeszcze moża by wykożystać repeat do tego sin i cos ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 ogólny kod może wyglądać tak ... var xx, yy, ii; xx = global.camx; yy = global.camy; repeat (50) { xx += 4*global.camcos; yy -= 4*global.camsin; ii = instance_position(xx,yy,obj_wall); //(maska scian) if (ii == noone) { ii = instance_position(xx,yy,obj_monster); //(maska potworów) if (ii == noone) continue; with (ii) { [FUNKCJA PO TRAFIENIU] }; break; } } Pozdro eXcLiFe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Chłopak ma głowę na karku. Ja bym napisał to tak: var speed_, obj, mcos, msin; speed_=2; //Okreslenie speeda pocisku obj=obiekt_kolizji; // Z jakim obiektem ma byc wykrywana kolizja mcos=cos(direction/180*pi); msin=-sin(direction/180*pi); repeat(speed_) { if collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obj,1,1) { //Co sie dzieje po kolizji z obiektem? instance_destroy() exit; } x+=mcos; y+=msin; } Problem może się pojawić przy większych prędkościach (>=100000 ^^). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Ja właśnie miałem podobny problem, że nabój był przed wrogiem a potem zaraz za. Dzięki mi też się to przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 heh ten kod eXcLiFa jest wyciety i trohe przerobiony z tutoriala gry fps marka overmarsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 heh ten kod eXcLiFa jest wyciety i trohe przerobiony z tutoriala gry fps marka overmarsa <{POST_SNAPBACK}> Nie liczy się skąd tylko że działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Weź z przykładu shootera na stronce Gamemaker'a ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Diała ale na jednego wroga kod podany wprowadziłem do pocisku hodi oto że hec aby pocisk zabierał ilosici życia w zalerznosici od wroga i mam problem z zabieraniem rzycia wrogom dokładnie wrogowi jak zabije jednego wroga nastempny (ale ten sam obiekt) ginie po jednym szczale mysilałem terz rzeby po instance_destroy() wrzucić spowrotem że życie ruwna się ilesi tam ale znuw jak zabije jednego innyn tegotypu uleczy prosze o pomoc ps był bym bardzo wdzienczny za jakisi skrypt tego typu poniewarz jestem raczej wzrokowcem i badanie w skrypcie jak co działa lepiej mi idze i odrazu wiem co do czego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 a i jeszcze jedno sory za zwłokę popszednio korzystałem z kafejek i u kumpla ale teraz wresicie mam swuj własny internet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Mozna tez przyspieszyc gre do 60 klatek bo standardowo jest 30 na sekunde :P wtedy bedzie lecialo co piksel ale szybciej niz normalnie... to sie ustawia w settings w roomie i tam masz speed. Gra jest wtedy plynniejsza ale wiecej troche pracy wymaga :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Załóżmy że zycie celu to zmienna danego obiektu czyli np: Create zycie=100 collision pocisk zycie-=30 step if (zycie<0) {instance_destroy()} jest dużo metod o tej samej zasadzie działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Prubowałem jurz tego , hodzi oto że pocisk nadal nie dotyka wroga ale colision line robi cosi takiego że nie pszeleci pszez wroga jak by była kolizja ale nie z pociskiem. a jerzeli hce rzeby działało poprawnie cały bajer z rzyciem musze umiesicić w pocisku "with enemy {hp-=1}" no ale wtedy jerzeli zabije jednego wroga wszyscy tego typu terz umrą ps. czy wiecie jak dodaci tu załącznik wysłał bym wam kod zirudłowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Jeśli przy kolizji używasz tego "with enemy {hp-=1}" to daj tak: if other.object_index=enemy { with (other) hp-=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 to co dałesi mysile że jest wporzondku i ma sens ale coś w mojm kodzie musi być nietak colision_line to dlamnie coś nowego i niecałkiem kumam jego zasade oto muj kod w pocisku var speed_, mcos, msin; speed_=100; mcos=cos(direction/180*pi); msin=-sin(direction/180*pi); repeat(speed_) { if collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obj_enemy,1,1) { if other.object_index=enemy { with (other) hp-=1; } instance_destroy() } x+=mcos; y+=msin; } nie wiem co jest nietak prubowałem kombinowaci ale nic z teko nie udało mi sie nic zrobici Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Prawie twój =] var speed_, mcos, msin; speed_=100; mcos=cos(direction/180*pi); msin=-sin(direction/180*pi); repeat(speed_) { i=collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obj_enemy,1,1) if i=true { with (i) hp-=1; instance_destroy() } x+=mcos; y+=msin; } BTW. Pisz po polsku i przestrzegaj zasad poprawnej pisowni =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 hodziło mi że w mojej grze oczywisicie wiem że to tak dakładnie to twuj kod ps pisanie poprawnie cięszko mi idzie poniewarz jestem dyslektykiem ale sie staram Tymon: Nie zwalnie Cię to z pisania początku zdania z dużej litery i postawienia kropki na końcu =] Poza tym masz dużo programów które mogą sprawdzić twoją pisownię i poprawić błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 pisanie poprawnie cięszko mi idzie poniewarz jestem dyslektykiem ale sie staram Ja to nie rozumiem, dlaczego każdy kto nie zna ortorgafii jest teraz dysklektykiem :| . Przynajmniej byście się nie zasłaniali chorobą, tylko sprawdzali swoje posty w Wordzie, albo chociaż ze słownikiem ortograficznym. PS. I tak zostanę przy zdaniu, że 1 na 5 dyslektyków to naprawdę chory, a reszta to z lenistwa. Dysleksja polega na tym, że dana osoba ZAPAMIĘTUJE wszystko z lekcji, umie to, ale poprostu nie umie tego wykorzystać w praktyce, a jak ktoś nie wie na co się wymienia Ó, to sorka, ale to zwykłe lenistwo. Ludziom się nie chce uczyć, idą do poradni i dostają papierek i są zwalniani z obowiązku dobrego pisania. A bądźcie zwalniani. Na studiach, w pracy, nawet przy zdawaniu prawa jazdy nikogo nie obchodzi że jesteście dyslektykami czy nie. Macie umieć i tyle. Najwyżej nie zdacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Dzięki za pomysł z word’em wykorzystam go . A propo jak byście mogli nie poruszać tego tematu od dziecka jestem z tego powodu wyśmiewany. Tymon: Nikt się przecież z Ciebie nie śmieje (nie tylko ty na forum jesteś dyslektykiem) to nie powód do śmiechu =) Marmot@ W twoim poście są 3 błędy =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Bez Worda ani rusz. Chociaż bardziej radziłbym poczytać słownik. To trzeba leczyć, a nie zasłaniać się maszynami, bo potem nie dostaniesz pracy. A w GML błędy też się liczą. Ja jestem dysgrafikiem i przy okazji dysortografikiem (chociaż zdjeli mi tą opinie w tym roku), a moda miałem na... 3 chyba forach i od 2 kolejnych miałem propozycje. Sorki za mały OT, ale tym trzeba się raczej zająć, może jakiś topic? Tymon: Temat był już kiedyś poruszany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Dobra my tu gadu gadu a problem sam się nie rozwiąże. dam sobie spokój z tym pociskiem. Ale za to jestem ciekaw jak by wyglądał kod na skok w rpg’u długo myślałem jak by takie coś działało. Po za tym czy da się zrobić level składający się z 3 room’ów chodzi mi o takie coś w stylu trzech warstw nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi . W każdym razie chciał bym że jak kolo wyjdzie na górę to bzdety na dole by się dezaktywowały a na górze aktywowały się inne . A i omal bym zapomniał Czy da się zrobić żeby titles zasłaniał obiekt. Ps. Word jest w porządku bo wiem gdzie popełniam błędy i wiem ja wygląda poprawna jej pisownia w ten sposób się uczę poprawnie pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Czy da się zrobić żeby titles zasłaniał obiekt.Da się. Gdy jesteś w roomie w zakładce "Titles" masz na dole, kliknij "Add" i wpisz -1000000. Potem w "Current Title Layer" wybierasz warstwę =] Ale za to jestem ciekaw jak by wyglądał kod na skok w rpg’u długo myślałem jak by takie coś działało. if keyboard_check_pressed(klawisz) { jump=true; } if jump=true { z+=1; if z>10 { jump=false; } } else { if z!=0 { z-=1; } if z<0 { z=0; } } Coś takiego. Potem w draw daj: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y-z); Po za tym czy da się zrobić level składający się z 3 room’ów chodzi mi o takie coś w stylu trzech warstw nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi . W każdym razie chciał bym że jak kolo wyjdzie na górę to bzdety na dole by się dezaktywowały a na górze aktywowały się inne . Wystarczy że użyjesz 3 roomów a potem zrobisz między nimi przejścia =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Dzięki tymon za skok i titles’y ale z tymi room’ami chodziło mi o coś w stylu, Jak by to napisać chodzi mi oto czy da się zrobić że wszystkie 3 room’y są widoczne W jednym oknie i nakładają się na siebie. Ps. Czy dał byś mi swój numer na gg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Czegoś takiego nie da się zrobić. Możesz zrobić kilkanaście obiektów, zapisać ich id do tablicy a potem aktywować albo deaktywować te obiekty ale to trochę bez sensu. Masz w moim profilu moje GG =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Chodzi mi o taki efekt że jak będzie na ziemi to przejdzie pod mostem A jak wejdzie na most to przejdzie nad nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Aha =D Było tak odrazu, trzeba sprawdzić czy bochater jest w pobliżu obiektu (i z której stroni idzie) a potem zmienić alpha (przezroczystość) mostu. Nie napiszę Ci kodu bo trzeba mi konkretnego przykładu. EDIT Jednak napiszę, poczekaj chwilkę. EDIT 2 https://gmclan.org/up152_11_Przechodzenie.html Skromnie bo na szybko ale o to chodzi =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi