XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 SERVER: CREATE: GML msg='sraniewbanie'; dllinit(0,true,false); listen=tcplisten(666,2,true); STEP: GML tcpaccept(listen, true); receivemessage(); msg=readstring(); DRAW: GML draw_text(300,300,msg); CLIENT: PRESS ENTER: GML dllinit(0,true,false); msg=get_string('podaj msg','msg'); polacz=tcpconnect(127.0.0.1,666,true); if polacz<=0 then show_message('blad'); if polacz>=1 then show_message('gitara'); clearbuffer(); writestring (msg); sendmessage(); Server włączam, client włączam wciskam enter: "gitara", ale w serwerze nie widac x300 y300 msg-a ktorego podalem. Wydaje mi sie ze zle cos zrobilem, ze cos w jednym momencie odbiera itp, ale nie moge zaqumac co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Proste, jak naciśniesz Enter, to klient wysyła wiadomośc, ale serwer odbiera ją cały czas, to znaczy, że jeżeli nic nie doszło, MSG = '', zatem nic nie zobaczysz. Wiadomośc dochodzi, ale w następnym stepie jest kasowana przez msg = readstrign(); STEP: GML size = receivemessage(); if(size > 0) { msg=readstring(); } I nie zakładaj nowego tematu do każdego pytania, bo Ci naprawdę zablokuję konto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 nie działa dalej.. teraz jest wciąż napis: sraniewbanie edit: I nie zakładaj nowego tematu do każdego pytania, bo Ci naprawdę zablokuję konto! mam propozycję: moze założę temat pt Problemy Michała i wnim bede pisac problemy moje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 No widzisz, czyli tekst nie jest wysyłany, lub nie jest odbierany :) Btw. pierwsze 1024 porty są zarezerwowane dla systemu, użyj jakiegoś wyższego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 hm.. no to czyli nie jest wysyłany GML dllinit(0,true,false); msg=get_string('podaj msg','msg'); polacz=tcpconnect(127.0.0.1,666,true); if polacz<=0 then show_message('blad'); if polacz>=1 then show_message('gitara'); clearbuffer(); writestring (msg); sendmessage(); przeciez powinno sie wysylac edit: ok sproboje z tym portem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Nie pamiętam, ale sendmessage chyba przyjmuje jakieś argumenty, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 dokładnie, a tym argumentem jest socket. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 czyli w sendmessage(); napisac cos miedzy ( i ) ? np sendmessage(doservera); i receivemessage(doservera); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 tak miedzy nawiasami musisz napisac zmienna ktora przechwowuje socket np: sendmessage(_socket_) i receivemessage(_socket_) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Error in code at line 2: size=receivemessage(doservera); at position 22: Unknown variable doservera kurde teraz bym musiał w idelanie tym samym czasie wcisnąć enter i włączyć serwer i nie wiem co teraz zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 a wogole masz ta zmienna ? i czy ona przechowuje socket z funckji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 ... nie, a musi jakas taka zmienna byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 ... nie, a musi jakas taka zmienna byc? przyznam sie czasami powątpiewam w Naród Polski i młode pokolenie. Weź ty poczytaj chociaż jakis tutorial to sie od razu dowiesz ktora funkcja zwroci ci socket dzieki ktoremu bedziesz mogl wysylac dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 nie rozumiem tutoriali .. no ale mi wytłumacz co mam w tej zmiennej zrobic? doservera='co?' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 jesli nie rozumiesz tutow to znaczy ze jeszcze nie czas zebys sie uczyl . np: _socket = tcpaccept(_listen,1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 czyli doservera=writestring(msg); ? ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Nie ;/ czyli np : _socket = tcpaccept(_listen,1); receivemessage(_socket) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 no ale tcpaccept to jest akceptowanie połączeń to co to ma wspólnego z moim msg ;/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 To ma wspólnego ze sproboj wysłac jakies dane bez podania socketa ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 nie wiem w ogole po co te sockety.. Error in code at line 2: _socket=tcpaccept(_listen,1); at position 20: Unknown variable _listen edit: ja to w ogole mialem dac do clienta czy serwera? dalem do clienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 zeby chociaz zaczac bawic sie 39dll trzeba znac podstawy ktorych ty nie umiesz, poki co odradzam ci bawienie sie 39dll i pouczenie sie podstaw. ale zeby nie bylo off'a bo strasznie warnow nie lubie to prosze w zmiennej listen powinno byc cos takiego: _listen = tcplisten(77789997877, 2, 1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 temat do zamknięcia. już mnie głowa boli od tego .. nie powiem jakiego 39dll .. nic nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 hmm, w kliencie sendmessage(polacz); ?? a na serwerze recievemessage(listen); ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 hmm, w kliencie sendmessage(polacz); ?? a na serwerze recievemessage(listen); ?? Tak ale to nie ma sensu bo on i tak nie wie o co chodzi z socketami ;/ Takie dyktowanie bez nauki nie ma chyba sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 CAŁY KOD: Server: Create GML msg='sraniewbanie'; dllinit(0,true,false); listen=tcplisten(14804,2,true); Step GML tcpaccept(listen, true); size=receivemessage(listen); if(size > 0) { msg=readstring(); } Draw GML draw_text(300,300,msg) Client: Create GML dllinit(0,true,false); msg=get_string('podaj msg','msg'); polacz=tcpconnect(127.0.0.1,14804,true); if polacz<=0 then show_message('blad'); if polacz>=1 then show_message('gitara'); clearbuffer(); writestring(msg); sendmessage(polacz); i jak sraniewbanie jest tak zostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się