Skocz do zawartości

Manipulacja grawitacją


Gunman

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.upload.tgf2.eu/Manipulator_grawitacji_gm659

 

Stworzyłem o takie coś, ale coś mi to nie działa (chodzi o to, że jak kliknę strzałkę, to zmienia grawitację). A wydawało mi się, że zrobiłem dobrze <_<

GML
grawitacja=0

GML
grawitacja=90

GML
grawitacja=180

GML
grawitacja=270

GML
if (grawitacja=0)

GML
if (grawitacja=90)

GML
if (grawitacja=180)

GML
if (grawitacja=270)

Tak to robiłem, tyle, że za pomocą klocków :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grawitacja musi być globalna albo musisz się dowoływać to grawitacji playera w strzałkach.

Bo w ten sposób każdy obiekt ma swoją własną zmienną grawitacja

możesz się odwoływać kropką: obj_bohater.grawitacja=270 na przykład ;p

Wtedy z jednego obiektu kontrolujesz zmienną z innego obiektu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Platynie wpadł mi taki jeden pomysł i udało się, ale w 50%, bo jak zmienię grawitację np. na górę, to jak obiekt koliduje ze ścianką (nawet nie koliduje!), to obiekt jest trochę niżej ścianki i nie mogę się później ruszyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem to spróbuj użyć move_contact_solid() :P

 

Ta funkcja tak jakby przybija obiekt do solidnego obiektu zapobiegając właśnie takim problemom. Bo zdarzają się one przy pracy z solidami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ja w ogóle nie rozumiem, co ten kod robi, bo są instrukcje IF po których nic nie ma, więc to już jest błąd. Pozostałe instrukcje też są jedna po drugiej, więc i tak ostatnia tak naprawdę kasuje poprzednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nie rozumiem, co ten kod robi, bo są instrukcje IF po których nic nie ma, więc to już jest błąd. Pozostałe instrukcje też są jedna po drugiej, więc i tak ostatnia tak naprawdę kasuje poprzednie.

 

W temacie tylko tak bezsensownie napisał ale w tym pliku ma "dobrze" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dir to kierunek w którym ma przesunąć obiekt (czyli kierunek tej twojej grawitacji) a maxdist to maksymalnie o ile może przesunąć (jeśli nie natrafi na żadnego solida to o tyle przesunie).

 

Gdzie? w kolizji z klockiem jeśli prędkość spadania na klocek jest większa od 0

I w tym samym miejscu ustawiam prędkość na 0 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...