Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 http://www.upload.tgf2.eu/Manipulator_grawitacji_gm659 Stworzyłem o takie coś, ale coś mi to nie działa (chodzi o to, że jak kliknę strzałkę, to zmienia grawitację). A wydawało mi się, że zrobiłem dobrze <_< GML grawitacja=0 GML grawitacja=90 GML grawitacja=180 GML grawitacja=270 GML if (grawitacja=0) GML if (grawitacja=90) GML if (grawitacja=180) GML if (grawitacja=270) Tak to robiłem, tyle, że za pomocą klocków :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 mysle ze chodzi ci o to ze jak klikniesz na strzalke to ci sie grawitacja zmienia no to tak: EVENT Mouse LEft button pressed GML gravity_direction=tutaj kierunek grawitacji... proste;] Edit: oczywiście dajesz to w strzałce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 grawitacja musi być globalna albo musisz się dowoływać to grawitacji playera w strzałkach. Bo w ten sposób każdy obiekt ma swoją własną zmienną grawitacja możesz się odwoływać kropką: obj_bohater.grawitacja=270 na przykład ;p Wtedy z jednego obiektu kontrolujesz zmienną z innego obiektu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 A jaki efekt chciałeś uzyskać? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Dzięki Platynie wpadł mi taki jeden pomysł i udało się, ale w 50%, bo jak zmienię grawitację np. na górę, to jak obiekt koliduje ze ścianką (nawet nie koliduje!), to obiekt jest trochę niżej ścianki i nie mogę się później ruszyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Jeżeli dobrze zrozumiałem to spróbuj użyć move_contact_solid() :P Ta funkcja tak jakby przybija obiekt do solidnego obiektu zapobiegając właśnie takim problemom. Bo zdarzają się one przy pracy z solidami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Ja jestem początkujący w GM i Cię nie zrozumiałem, ale jak coś to daję obrazek na dowód: I on tak został jak na tym obrazku (w każdym kierunku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Zmniejsz prędkość opadania albo ustaw maskę dla obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Eee... skoro mi nikt nie pomaga to ja sam sobie próbuję rozwiązać problem. Ale i tak nie rozwiązałem :( A prędkość opadania zmniejszyłem i dalej zostaje mi tak w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 A próbowałeś z move_contact_solid() chociaż? :P To przesuwa obiekt na odległość podaną jako argument w podanym kierunku chyba że po drodze jest solid to wtedy idealnie na nim ustawia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Ja w ogóle nie rozumiem, co ten kod robi, bo są instrukcje IF po których nic nie ma, więc to już jest błąd. Pozostałe instrukcje też są jedna po drugiej, więc i tak ostatnia tak naprawdę kasuje poprzednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Ja w ogóle nie rozumiem, co ten kod robi, bo są instrukcje IF po których nic nie ma, więc to już jest błąd. Pozostałe instrukcje też są jedna po drugiej, więc i tak ostatnia tak naprawdę kasuje poprzednie. W temacie tylko tak bezsensownie napisał ale w tym pliku ma "dobrze" :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 GML move_contact_solid(argument0,argument1); Eee... próbowałem, ale nie wiedziałem co wpisać w argument0 (dir) i argument1 (maxdist). <_< Edit: I gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 dir to kierunek w którym ma przesunąć obiekt (czyli kierunek tej twojej grawitacji) a maxdist to maksymalnie o ile może przesunąć (jeśli nie natrafi na żadnego solida to o tyle przesunie). Gdzie? w kolizji z klockiem jeśli prędkość spadania na klocek jest większa od 0 I w tym samym miejscu ustawiam prędkość na 0 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gunman Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Tak, ale co mam dokładnie i dosłownie wpisać w ten dir i maxdist?! A tak w ogóle, wpisałem: GML move_contact_solid(argument0,2); argument0 wpisałem, bo ja dodałem skrypt w tym folderze. I jak to wpisałem, to te same efekty :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Daj większego maxdista. Najlepiej prędkość+1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się