Skocz do zawartości

Proszę o przykład


Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby mi ktos zrobic albo znalezc jakis przyklad z takim czyms:

 

jest obiekt o_pilka , o_przycisk i o_klocek.

 

gdy nacisnie sie myszką na o_przycisk (moze on miec obojetnie jaki sprite) to z prawego dolnego rogu ma leciec o_pilka z predkoscia 3 Czyli w create ma miec:

GML
speed=3

direction=point_direction(x,y,o_klocek.x,o_klocek.y)+10-random(20)

zrobilem randoma po to zeby nei kazda pilka trafiala w klocek.

Jesli klikne np 10 razy szybko na ten przycisk to ma poleciec 10 pilek itd.. zeby nie byla jedna tylko sie w nieskonczonosc ich tworzylo jezeli ja wciaz naciskam.

 

o_klocek ma byc na srodku gry (gra 600 na 600) i jezeli pilka go dotknie to sie rozwala (pilka sie rozwala).

 

I ma byc tak ze ta jedna pilka ktora dotknie ma sie rozwalic a tamte leciec dalej. Jak mi ktos takie cos zrobi to będę go wielbił :D

 

Dopiero jak taki przyklad dostanę, powiem po co mi był potrzebny ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

klik myszką na obj_przycisk:

 

GML
{

a = instance_create(x,y,obj_pilka);

a.speed=3;

a.direction=point_direction(x,y,o_klocek.x,o_klocek.y)+round( 10-random(20) );

}

 

Edit: poprawka, źle zrozumiałem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przycisk Mouse Left press (czy jakoś tak):

GML
instance_create(room_width,room_height,obj_pilka);

 

pilka Create:

GML
speed=3;

direction=point_direction(x,y,o_klocek.x,o_klocek.y)+10-random(20);

 

pilka Kolizja z klockiem

GML
instance_destroy();

 

pilka Outside room

GML
instance_destroy(); //bo te co wylecą z ekran chyba nie bedą już potrzebne? :)

 

Dobzie, dobzie? :)

 

Dopiero jak taki przyklad dostanę, powiem po co mi był potrzebny ;p

Kurde no zdradź bo aż mnie ciekawość zżera po co on ci był potrzebny! xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o lol............... :lol2:

 

o to chodziło!!!!!

 

 

 

gapiłem sie jak głupi i sie zastanawiałem - czemu po styknięciu z klockiem wszystkie pilki nie znikają na raz... bo jak zrobilem boty w grze strzelance i wsadzilem trzy to jednego zabilem wszystkie umarly .. no i to jest to ze trza dla kazdego bota inne hp..

 

thx

 

wielbie was :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...