Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Robię atakowanie z widoku top down i napotkałem mały, duży... kurde - średni problem... Atak polega na bajecznym "collision line" (robi jako linia broni)... kod działa tak - przeciwnik ma hp, ja mam kolizje, i przy kolidowaniu za pomocą : if collision_line(x1,y1,x2,y2,bestia,0,1); ...dostaje po buzi : other.hp -= 666; Fajnie.. super. Dziad, game maker... mówi że błąd - nie wie co to "hp". WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 GML _cid=collision_line(x1,y1,x2,y2,bestia,0,1) if(_cid!=noone) _cid.hp-=666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Dzięki mistrzu! Tylko że... na co mi kod skoro nie wiem o co w nim biega? Wytłumacz proszę, chcę wiedzieć. noone? Tu zupełnie jestem zielony... Wykrzyknik po zmiennej? Tym bardziej. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 _cid to instancja która jest na "linii kolizji" dalej jeżeli _cid nie równa się noone (czyli nic) (jeżeli nie wykryje żadnego objektu na "lini kolizji") to wtedy życie tej instancji spada... EDIT: noone - żaden obiekt wykrzyknik przed równaniem = zaprzeczenie równania (nie równa się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiem że wykrzyknik "przed" przeczy zmienną... ale jest ZA - to chyba coś zupełnie innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...