Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Robię atakowanie z widoku top down i napotkałem mały, duży... kurde - średni problem... Atak polega na bajecznym "collision line" (robi jako linia broni)... kod działa tak - przeciwnik ma hp, ja mam kolizje, i przy kolidowaniu za pomocą : if collision_line(x1,y1,x2,y2,bestia,0,1); ...dostaje po buzi : other.hp -= 666; Fajnie.. super. Dziad, game maker... mówi że błąd - nie wie co to "hp". WTF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 GML _cid=collision_line(x1,y1,x2,y2,bestia,0,1) if(_cid!=noone) _cid.hp-=666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Dzięki mistrzu! Tylko że... na co mi kod skoro nie wiem o co w nim biega? Wytłumacz proszę, chcę wiedzieć. noone? Tu zupełnie jestem zielony... Wykrzyknik po zmiennej? Tym bardziej. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 _cid to instancja która jest na "linii kolizji" dalej jeżeli _cid nie równa się noone (czyli nic) (jeżeli nie wykryje żadnego objektu na "lini kolizji") to wtedy życie tej instancji spada... EDIT: noone - żaden obiekt wykrzyknik przed równaniem = zaprzeczenie równania (nie równa się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Wiem że wykrzyknik "przed" przeczy zmienną... ale jest ZA - to chyba coś zupełnie innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 coś zupełnie to samo ;) i nie jest za zmienną tylko przed znakiem równania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Kuba, tu nie chodzi o wykrzyknik za zmienna ale przed rownaniem. wykrzyknik to ogolnie zaprzeczenie, tak jak powiedzial XivroX, czyli if ( a = b ) znaczy: jesli a rowna sie b; zas jak chcemy zaprzeczyc, to: if ( a != b ) znaczy: jesli a rozne od b ( a nie rowne b ) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lutego 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Kuba, tu nie chodzi o wykrzyknik za zmienna ale przed rownaniem. wykrzyknik to ogolnie zaprzeczenie, tak jak powiedzial XivroX, czyli if ( a = b ) znaczy: jesli a rowna sie b; zas jak chcemy zaprzeczyc, to: if ( a != b ) znaczy: jesli a rozne od b ( a nie rowne b ) :P GML if ( a != b ) if ( a <> b ) if ( !a = b ) if ( a = !b ) ... if !( a == b ) ... if ( !a != !b ) i tak dalej :) to wszystko znaczy to samo xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Już wiem o co chodzi, dzięki wszystkim. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się