Skocz do zawartości

error w draw przy tworzeniu paska hp


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakbym miał na to czas to bym w ogóle nie zadawał pytań. Wszystko potrafię sam zrobić jak poświęcę się temu. Nawet jakbym miał coś wymyślić to bym siadł i myślał przez 2 tygodnie i w końcu bym wpadł na to. Ale widocznie nie chce marnować czasu na jakieś głupie paski i chce dalej tworzyć grę, a nie się bawić w szczegóły. I teraz chce się umyć i zaraz wyruszam z domu. Więc jak pozwolisz skończę tą bezpodstawną i bezmyślną dyskusję. Zobaczymy kto mi pomoże. Bo zazwyczaj sam sobie pomagam jak widzę, że tak się grzebiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty w ogóle na tworzenie gier masz czas? Jeśli nie rozumiesz cudzego przykładu/systemu to go nie używaj, napisz własny. Lub jeszcze inaczej, nie rób tych głupich pasków skoro szkoda Ci na to czasu.

 

Wywala Ci błąd o dzieleniu przez zero, to teraz weź, przejrzyj wszystko i sprawdź która zmienna ma jaką wartość. Może masz ustawione traktowanie niezdefiniowanych zmiennych jako 0 i zanim obiekt zdąży je zdefiniować to wykonywana jest operacja z ich użyciem. Może po prostu odwołujesz się do zmiennej i zmieniasz jej wartość, albo ta wartość jest źle obliczana.

 

Tyle jest możliwości, że bez pokazania źródła to my dalej możemy sobie strzelać w ciemno.

 

Zobaczymy kto mi pomoże. Bo zazwyczaj sam sobie pomagam jak widzę, że tak się grzebiecie.
Wybacz, nikt nie ma takiego obowiązku Ci pomagać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujme to tak: Paqoo, pokaz komus plik gm6, a wtedy sie znajdzie przyczyne bledu, bo jak widac blad lezy gdzies w reszcie kodu gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Podałem Ci jedno rozwiązanie, a potem masz kilka linijek dalej ten sam błąd z dzieleniem przez zero, podałem to samo rozwiązanie, a Ty nadal nie widzisz błędu? Powinieneś dodać ostrzeżenie, za ignorancję tego co piszemy i spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze uważałem, że GM 7 to jakieś g**wno zbugowane. Spójrzcie no tylko co mam w o_światynia jak daje debug mode... PYTANIE: gdzie się podziały zmienne zadeklarowane w create?

 

wtfgm7cu2.png

WTF mają być te 2 zmienne na dole? Nic takiego nikt nie deklarował... GM6 FTW.

 

EDIT: AHA! Cofam to co powiedziałem o GM7, ale i tak uważam, że głupi :P. Tak czy siak, znalazłem błąd i powiem tyle... OMFG! Jak można tak nie wiele myśleć?! Zaraz zapodam screen z wyjaśnieniem.

 

wtfziomdk8.png

 

Jak niby ty chcesz deklarować zmienne w create skoro przy zmianie obiektów każesz GMowi pomijać ten event :/. Poustawiaj tam na yes!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ogolnie

masz skrypt

i chcesz zmienne z obiektu dac

masz je w create

to dlaczego ci nie pobiera

 

w create

hlt=100

max_hlt=100

 

draw_ob_hp(x-(sprite_width/2)+15,y-20,x+sprite_width,y-15,hlt,max_hlt)//rysowanie paska hp

i dlaczego nie bierze tych wartosci

 

a skrypt

var pasek, czas, czas_max, dlugosc, xx, yy, xx1, yy1, kolor, kolor1;

 

xx = argument0;

yy = argument1;

xx1 = argument2;

yy1 = argument3;

czas = argument4;

czas_max = argument5;

 

dlugosc = xx - xx1;

pasek = ( czas / czas_max ) * dlugosc;

pasek=0

kolor1 = draw_get_color();

draw_set_color(c_white);

draw_rectangle(xx,yy,xx1,yy1,false);

draw_set_color(kolor1);

kolor = merge_color(c_red,c_lime,czas/czas_max);

kolor = merge_color(c_red,c_lime,0);

draw_rectangle_color(xx,yy,xx-pasek,yy1,kolor,kolor,kolor,kolor,false);

 

czas = argument4;

czas_max = argument5; to sa te argumenty hlt i max_hlt no i czemu nie pobiera z create zmienilem juz tam w change object na eventy true

powinno pobrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...