Skocz do zawartości

Blokowanie Się Podczas Sprawdzania


Rekomendowane odpowiedzi

cześć, mam problem ze swoją grą platformową otóż zrobiłem system podobny do Mario w którym po uderzeniu z dołu w cegły rozpoczynała się akcja znikania tych cegiełek zrobiłem system zbijanie działa, ale kiedy wejdę na te cegły postać blokuje się na kilka sekund sytuację przedstawiają poniższe obrazki :

 

97718107ea6.png

15572165jc8.png

 

ten kod mam przy kolizji z cegłą

GML
if player.y > y{

instance_change(obj_des,true)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiekt ma parent, który odpowiada za to żeby bohater nie prześwitywał przez obiekt, postać blokuje się w ten sposób że podczas spadania na te cegły zatrzymuje się kilka pixeli nad nimi i opada po kilku sekundach

Pamiętaj, że kiedy w obiekcie z parentem robisz event, który parent już zawiera, i chcesz, żeby wykonywało ten event z parenta bez przepisywania go, użyj

GML
event_inherited();

Tak więc jeśli parent jest zwykłą ścianą, a ty zmieniasz kolizję na to, żeby rozwalało od spodu, to nie dodaje kolizji ze starego eventa.

Tak więc wstaw ten banalny kod do eventa w cegle i będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...