Skocz do zawartości

Wsiadanie do aut


set18

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobic dwa modele ruchu - samochodu i pieszego. Jak nie jestes w samochodzie to nacisniecie strzalki robi to co dzieje sie z graczem w przypadku ruchu, a gdy jestes to operujesz ruchem auta. Gdy jestes kolo jakiegos samochodu i nacisniesz przycisk wsiadania zmienna, w ktorej jest przechowywany ID sterowanego obiektu zmienia sie z gracza na ten konkretny samochod i gracz przestaje byc rysowany. Parametry samochodu (np. max predkosc) powinny byc zawarte w obiekcie reprezentujacym samochod jako zmienne. Dzieki temu uzyskamy rozne auta przy uzyciu jednego typu obiektu.

 

Pozniej jak wysiadasz to gracz przenosi sie na odpowiednia pozycje i znowu zmienna z ID sterowanego obiektu zmienia sie z powrotem na gracza.

 

Zeby lepiej zobrazowac:

Zalozmy, ze ta zmienna nazywa sie controlled:

GML
if (keyboard_check_key(left))

{

if (controlled == objGracz)

controlled.x -= 5;

else

controlled.direction += controlled.angle_per_frame;

 

}

 

Zakladam, ze jezeli controlled nie ma ID gracza to jakiegos innego pojazdu, np samochodu.

To tylko przyklad. Mozliwe, ze gracza tez chcesz obracac.

 

Gdybys dodal zmienna przechowujaca typ pojazdu bez problemu moglbys zaimplementowac takze inne statki, samloty i inne promy kosmiczne. Wystarczy tylko ladnie wszystko poukladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lol, mu po prostu chodzi o coś takiego w stylu GTA. Robisz 2 lub więcej obiektów samochodów i nazywasz je jak se tam chcesz np. car1, car2 itd. Później w każdym z tych obiektów wklejasz swój kod wsiadania do środka i zmieniasz w nim nazwę obiektu który masz kontrolować po wejściu do niego. Czyli np. w car1 zmieniasz nazwę tego obiektu na car1, w car2 zmieniasz na car2 itd. Mam nadzieję że skumasz o co mi chodzi gdy się w to dokładniej wczytasz bo piszę to na szybko. Nie jestem pewien czy o to ci chodzi więc jeśli dalej będziesz miał ten problem to wrzuć tu swój kod to Ci pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lol, mu po prostu chodzi o coś takiego w stylu GTA. Robisz 2 lub więcej obiektów samochodów i nazywasz je jak se tam chcesz np. car1, car2 itd. Później w każdym z tych obiektów wklejasz swój kod wsiadania do środka i zmieniasz w nim nazwę obiektu który masz kontrolować po wejściu do niego. Czyli np. w car1 zmieniasz nazwę tego obiektu na car1, w car2 zmieniasz na car2 itd. Mam nadzieję że skumasz o co mi chodzi gdy się w to dokładniej wczytasz bo piszę to na szybko. Nie jestem pewien czy o to ci chodzi więc jeśli dalej będziesz miał ten problem to wrzuć tu swój kod to Ci pomogę.

1. Masz go w przykładzie (kod).

2. Mu chodzi o 2 takie same objekty bo jak wchodzi to 1 to dwoma jedzie, a tworzenie za każdym razem tego samego obiektu jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP:

Chyba nie do końca go rozumiesz bo,

 

Mu chodzi że jak są dwa auta to moze raz wsiasc do jednego a raz do drugiego...w tym przykladzie narysuj se samochód i skopiuj kod..Oo

 

Probowalem to wtym samym momęcie będą dwa samochody jechały

 

 

niezbyt jasno to określił ale zdaje mi się że zrobił tak jak mu kazałeś (czyli po prostu skopiował kod do dwóch samochodów-obiektów) i dlatego kontrolował dwa samochody naraz bo miały takie same nazwy. Chyba raczej nie o to mu chodzi bo kontrolowanie 2 samochodów naraz z deka mija się z celem... Ale zresztą zobaczymy o co mu chodzi gdy odpisze

 

 

EDIT: Chociaż mogę się mylić bo po zerknięciu na przykład tam wszystko pięknie działa więc może jednak chodzi mu o kontrolę nad więcej niż jednym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...