Skocz do zawartości

Terrain Generator


Rekomendowane odpowiedzi

Terrain Generator v0.2

Daje wam do użytku mój system generowania terenu z xScorch (przepisałem tylko rysowanie) xD Obsługa jest bardzo prosta.System obsługujemy tylko 3 komendami,pozostałe są do ewentualnego wykrywania bugów.Kod nie jest za bardzo przejrzysty,ale da się rozczytać :) Daje go jako gotowy silnik.Mam nadzieję że ktoś go wykorzysta(Proszę o Creditsy :) ).System doskonale współpracuje z niszczeniem terenu opartym na surface'ach (autorstwa Tymona),bardzo łatwo go podpiąć,w wersji niszczenia ze sprite czasami się wykrzacza.

Instrukcja:
Tworzymy obiekt ,w nim eventy,w których dajemy kod:
Create:
GML
teren=false; //ustawiamy zmienna dla terenu na false
terrain_system_init(); // ustawienie zmiennych itp.
teren=terrain_create(100,400,64); // stworzenie terenu,zwraca true do zmiennej

Draw:
GML
if teren=true //czy stworzony
{
terrain_draw(); //rysowanie terenu
}

Opis wszystkich funkcji:
terrain_system_init() - inicjalizuje system [Create]
terrain_system_info() - wypisuje na ekranie informacje do debugowania [Draw]
terrain_create(max_wysokosc,min_wysokosc,odstep) -zapisuje do tablicy dane punktów zaczepienia linii.(max_wysokosc-wartość y dla najwyższego punktu,min_wysokosc-wartość y dla najniższego punktu,odstep - odstęp miedzy punktami(oś x) )[Create]
terrain_draw() - rysuje teren [Draw]
terrain_draw_points(kolor) -rysuje tylko punkty zaczepienia terenu o podanym kolorze [Draw]

Przykład:

Download
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...