Skocz do zawartości

Pierwsza gra - Problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Wczoraj zacząłem pisać pierwszą grę w GM. z tym ze jush roczek bawiłem sie w rpg makerze to jush mniej więcej wiem o co chodzi. Ale mam drobne problemy

 

-Jak robie zeby pilka sie odbijala od sciany to ona sie odbija , ale jak przytrzymam klawisz to ona wchodzi w sciane

-czy da sie zmienić chwilowo prędkość piłki?

-Jak zrobić aby na ekranie był widoczny "score" i liczba żyć?

 

z Góry thx

 

 

Matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. a co chcesz dokladnie osiagnac, opisz to lepiej bo nie wiem czy chcesz zablokowac przycisk zeby nie dalo sie 'wbijac' w sciane czy moze jakos inaczej

2.oczywiscie, ze mozna. dajesz cos takiego w momencie kiedy pilka ma przyspieszyc

speed+=A // zamiast A wpisujesz liczbe o ile ma zwiekszyc sie predkosc
alarm[0]=B // zamiast B wpsujesz liczbe, po ilu stepach predkosc ma sie spowrotem zmniejszyc

w alarm 0

speed-=A // zamiast A wpisujesz liczbe ta sama co wczesniej dales jako x zeby predkosc zmnieszyla sie o tyle ile sie zwiekszyla

3. najlepiej jest zrobic oddzielny obiekt ktory bedzie wszystko wyswietlal i w tym obiekcie w draw dajesz cos takiego

draw_text(x,y,string(score)) //x,y to wspolrzedne dzie ma byc wyswietlane a score to nazwa zmiennej ktora ma przypisana liczbe ponktow
draw_text(x,y,string(zycia)) // jak wyzej ale zamiast score jest zycia

 

P.S. jezeli wyskakuje blad ze nie wie co to jest score i zycia chociarz w innym obiekcie sa te zmienne i nie wiesz o co chodzi to musisz wpisac zamiast score np. Pilka.score gdzie Pilka to jest nazwa obiektu w ktorym jest ta zmienna zapisana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. a co chcesz dokladnie osiagnac, opisz to lepiej bo nie wiem czy chcesz zablokowac przycisk zeby nie dalo sie 'wbijac' w sciane czy moze jakos inaczej

2.oczywiscie, ze mozna. dajesz cos takiego w momencie kiedy pilka ma przyspieszyc

speed+=A // zamiast A wpisujesz liczbe o ile ma zwiekszyc sie predkosc
alarm[0]=B // zamiast B wpsujesz liczbe, po ilu stepach predkosc ma sie spowrotem zmniejszyc

w alarm 0

speed-=A // zamiast A wpisujesz liczbe ta sama co wczesniej dales jako x zeby predkosc zmnieszyla sie o tyle ile sie zwiekszyla

3. najlepiej jest zrobic oddzielny obiekt ktory bedzie wszystko wyswietlal i w tym obiekcie w draw dajesz cos takiego

draw_text(x,y,string(score)) //x,y to wspolrzedne dzie ma byc wyswietlane a score to nazwa zmiennej ktora ma przypisana liczbe ponktow
draw_text(x,y,string(zycia)) // jak wyzej ale zamiast score jest zycia

 

P.S. jezeli wyskakuje blad ze nie wie co to jest score i zycia chociarz w innym obiekcie sa te zmienne i nie wiesz o co chodzi to musisz wpisac zamiast score np. Pilka.score gdzie Pilka to jest nazwa obiektu w ktorym jest ta zmienna zapisana

1. Właśnie chodzi mi oto ze jak trzymam przycisk powiedzmy UP i stoi sciana na gorze to jak trzymam UP to pilka przechodzi przes sciane :blink:

2.hmm... Napisałem to w "excute of code" po złapaniu "szybkości" piłka miała przyśpieszyć a tu nici....

3.Z życiamy i pkt to zaraz spróbuje:P

 

 

 

thx , Matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście :P

www.rpgmaker.pwii.pl

lub

www.rpgmaker.pl

polecam rpg maker xp dla lepszych kompow i rpg maker tsukuru ME (2003 poprawione) , dla gorszych ( osobiscie bardziej wole tsukuru ME )

oczywiście pięknie opracowane polskie wersje programików :)

 

 

thx , Matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze to ;]:

 

"oczywiście

www.rpgmaker.pwii.pl

lub

www.rpgmaker.pl

polecam rpg maker xp dla lepszych kompow i rpg maker tsukuru ME (2003 poprawione) , dla gorszych ( osobiscie bardziej wole tsukuru ME )

oczywiście pięknie opracowane polskie wersje programików

 

 

thx , Matt"

 

Dla lepszych kompów polecam RPG Tsukuru 2000/2003, natomiast dla słabszych RPG Tsukuru 2000/2003, dla odmiany dla tych średnich RPG Tsukuru 2000/2003; nie zapominajcie że RPG Maker to poprostu nazwa angielskiej wersji, natomiast oryginał(japońszczyzna) nazywał się RPG Tsukuru. A RMXP sux bo i tak nikt nie zna ruby i same gówniane gry z tego wychodzą xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w kolizji przed odbiciem

x=xprevious
y=yprevious

ale nie wiem czy to bedzie dobrze dzialalo

 

2. to dziala napewno, tylko moze zle to wykorzystujesz, w np. wcisnieciu ctrl daj

speed+=5
alarm[0]=300

a w alarm 0

speed-=5

oczywiscie mozesz pozmieniac liczby do wlasnego upodobania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...