Matt Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Witam , Wczoraj zacząłem pisać pierwszą grę w GM. z tym ze jush roczek bawiłem sie w rpg makerze to jush mniej więcej wiem o co chodzi. Ale mam drobne problemy -Jak robie zeby pilka sie odbijala od sciany to ona sie odbija , ale jak przytrzymam klawisz to ona wchodzi w sciane -czy da sie zmienić chwilowo prędkość piłki? -Jak zrobić aby na ekranie był widoczny "score" i liczba żyć? z Góry thx Matt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 1. a co chcesz dokladnie osiagnac, opisz to lepiej bo nie wiem czy chcesz zablokowac przycisk zeby nie dalo sie 'wbijac' w sciane czy moze jakos inaczej 2.oczywiscie, ze mozna. dajesz cos takiego w momencie kiedy pilka ma przyspieszyc speed+=A // zamiast A wpisujesz liczbe o ile ma zwiekszyc sie predkosc alarm[0]=B // zamiast B wpsujesz liczbe, po ilu stepach predkosc ma sie spowrotem zmniejszyc w alarm 0 speed-=A // zamiast A wpisujesz liczbe ta sama co wczesniej dales jako x zeby predkosc zmnieszyla sie o tyle ile sie zwiekszyla 3. najlepiej jest zrobic oddzielny obiekt ktory bedzie wszystko wyswietlal i w tym obiekcie w draw dajesz cos takiego draw_text(x,y,string(score)) //x,y to wspolrzedne dzie ma byc wyswietlane a score to nazwa zmiennej ktora ma przypisana liczbe ponktow draw_text(x,y,string(zycia)) // jak wyzej ale zamiast score jest zycia P.S. jezeli wyskakuje blad ze nie wie co to jest score i zycia chociarz w innym obiekcie sa te zmienne i nie wiesz o co chodzi to musisz wpisac zamiast score np. Pilka.score gdzie Pilka to jest nazwa obiektu w ktorym jest ta zmienna zapisana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 1. a co chcesz dokladnie osiagnac, opisz to lepiej bo nie wiem czy chcesz zablokowac przycisk zeby nie dalo sie 'wbijac' w sciane czy moze jakos inaczej 2.oczywiscie, ze mozna. dajesz cos takiego w momencie kiedy pilka ma przyspieszyc speed+=A // zamiast A wpisujesz liczbe o ile ma zwiekszyc sie predkosc alarm[0]=B // zamiast B wpsujesz liczbe, po ilu stepach predkosc ma sie spowrotem zmniejszyc w alarm 0 speed-=A // zamiast A wpisujesz liczbe ta sama co wczesniej dales jako x zeby predkosc zmnieszyla sie o tyle ile sie zwiekszyla 3. najlepiej jest zrobic oddzielny obiekt ktory bedzie wszystko wyswietlal i w tym obiekcie w draw dajesz cos takiego draw_text(x,y,string(score)) //x,y to wspolrzedne dzie ma byc wyswietlane a score to nazwa zmiennej ktora ma przypisana liczbe ponktow draw_text(x,y,string(zycia)) // jak wyzej ale zamiast score jest zycia P.S. jezeli wyskakuje blad ze nie wie co to jest score i zycia chociarz w innym obiekcie sa te zmienne i nie wiesz o co chodzi to musisz wpisac zamiast score np. Pilka.score gdzie Pilka to jest nazwa obiektu w ktorym jest ta zmienna zapisana <{POST_SNAPBACK}> 1. Właśnie chodzi mi oto ze jak trzymam przycisk powiedzmy UP i stoi sciana na gorze to jak trzymam UP to pilka przechodzi przes sciane :blink: 2.hmm... Napisałem to w "excute of code" po złapaniu "szybkości" piłka miała przyśpieszyć a tu nici.... 3.Z życiamy i pkt to zaraz spróbuje:P thx , Matt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Ty Matt masz RPG makera? Mugłbyś dać LINK w którym można go z ściągnąć. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 31 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 oczywiście :P www.rpgmaker.pwii.pl lub www.rpgmaker.pl polecam rpg maker xp dla lepszych kompow i rpg maker tsukuru ME (2003 poprawione) , dla gorszych ( osobiscie bardziej wole tsukuru ME ) oczywiście pięknie opracowane polskie wersje programików :) thx , Matt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Co do RPG Makerów: XP jest beznadziejny wręcz. Tsukuru ME jest najlepszy, ale ściągnij angielską wersję, bo polska jest zabugowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Znawcy :\ BP dobrze prawi. RPG Tsukuru (tudzież nazywany RPG Makerem) ownz, ale tylko 2000/2003... XP sux n00bzors lame shit ;xx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 I jeszcze to ;]: "oczywiście www.rpgmaker.pwii.pl lub www.rpgmaker.pl polecam rpg maker xp dla lepszych kompow i rpg maker tsukuru ME (2003 poprawione) , dla gorszych ( osobiscie bardziej wole tsukuru ME ) oczywiście pięknie opracowane polskie wersje programików thx , Matt" Dla lepszych kompów polecam RPG Tsukuru 2000/2003, natomiast dla słabszych RPG Tsukuru 2000/2003, dla odmiany dla tych średnich RPG Tsukuru 2000/2003; nie zapominajcie że RPG Maker to poprostu nazwa angielskiej wersji, natomiast oryginał(japońszczyzna) nazywał się RPG Tsukuru. A RMXP sux bo i tak nikt nie zna ruby i same gówniane gry z tego wychodzą xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 1. w kolizji przed odbiciem x=xprevious y=yprevious ale nie wiem czy to bedzie dobrze dzialalo 2. to dziala napewno, tylko moze zle to wykorzystujesz, w np. wcisnieciu ctrl daj speed+=5 alarm[0]=300 a w alarm 0 speed-=5 oczywiscie mozesz pozmieniac liczby do wlasnego upodobania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Stycznia 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2006 co do kolizji ze ścianą to możesz tak if keyboard_check(vk_up) then object_sciana.solid=false else obj_sciana.solid=true; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się