Skocz do zawartości

Zablokowane Rozdzielczość 400x300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Otóż mam mały problem(a raczej duży bo jest to kluczowa kwestia w mej grze).

Czy dało by się bez komplikacji ustawić rozdzielczość 400x300 w grze? W "game setting" ustawiłem 320x240, a potem w pierwszym room'ie (world1) mam taki oto kod:

GML
display_set_size(400,300)

room_set_height(world1,300)

room_set_width(world1,400)

I niby działa OK, gdyż zmienia mi prawidłowo rozdziałke, ale niestety pojawia się ten problem, że room ma 320x400(mimo początkowego ustawienia oraz kodu) oraz jest wycentrowany pośrodku.

Czy można go jakość rozciągnąć by miał zamierzone 400x300?

I drugie pytanie: czy w komendach "room_set" pierwsza wartość to właśnie nazwa room'a czy coś innego?

Z góry dziękuje za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Po pierwsze, można ustawić od razu taki rozmiar planysz, po drugie, zobacz, czy jakiś View Ci go nie zmienia, po trzecie, 400x300 to nie jest rozdzielczość obsługiwana przez dzisiejsze monitory (LCD). W nich wystarczy dać skalowanie na FullScale i tylko rozmiar rooma/viewu dać na 400x300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę rozdzielczości można przeprowadzić za pomocą kodu, nie muszą to być standardowe wartości:

GML
display_get_width()

display_get_height()

display_get_colordepth()

display_get_frequency()

display_set_size(w,h)

display_set_colordepth(coldepth)

display_set_frequency(frequency)

display_set_all(w,h,frequency,coldepth)

display_test_all(w,h,frequency,coldepth)

display_reset()

Po za tym ja bym został już przy 320x240.

 

EDIT

Oj cicho. Pomyliło mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumieliście mojego problemu.

1. Ustawiłem w "game setting" zmianę rozdzielczości na 320x240(bez tego room w ogóle przesuwa się w prawy dolny róg.

2. Dałem w room'ie powyższy kod tak by zmienił rozdziałke na 400x300. I zmienił prawidłowo!

Problem w tym, że room jest wyświetlany tylko 320x240 (tak jak ustawiłem na początku), reszta (czyli dół i prawa strona)jest ucinana. Cała rzecz polega na tym by był wyświetlany cały, bez "ucinań'.

Aha! Bawienie się skalowaniem odpada, gdyż chcę by piksele były wyświetlane bez filtracji(rozmazania), chyba że znacie sposób na jej usunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz tak, room w wielkości rozdzielczości i dodajesz viewa z portem w wielkości rozdzielczości i viewem 400x300.

Po za tym jak Ty chcesz zmieścić 400x300 tak aby był jak na 320x240? Bez skalowania się nie da, jakby było coś mniejszego od wymiarów rozdzielczości to ok, nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu się nie zrozumieliśmy! Chodzi mi odpowiedź na powyższe, dość jasno (mam nadzieje) wyrażone pytanie, a nie porady

na temat opłacalności ustawiania rozdziałki niepasującej do LCD :D

Mam nadzieje, plik projektu pomoże w zrozumieniu problemu:

http://www.gmclan.org/up2145_11_Spejs_Szuter.html

 

-Tymon---> Rozdzielczość jest 400x300 i room też jest 300x400, ale ucina mi go (room'a) do 320x240, prawdopodobnie

z tego powodu, że pierwotna rozdziałka to 320x240( a musiałem takową ustawić, ponieważ gdy ustawiłem wyższą np.640x480 to room mi schodził mocno na prawy-dolny róg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...