Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Mam jeden (chyba banalny) problem. Otóż chcę zrobić aby obiekt obj_Exit poszedł w stronę pewnego punktu (np. x=10,y=20) i w tym punkcie się zatrzymał. Tylko błagam, nie wyśmiejcie mnie <_< xD Bardzo dziękuję za wszelką pomoc :-] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 behehehehehheheheh... xP GML xx = 10 yy = 20 if ( point_distance( x , y , xx , yy ) > 2 ) move_towards_point( xx , yy , 3 ) else speed = 0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Zobaczymy jak zadziala. Kod do idacego. create: GML cel_x = 10; cel_y = 20; v_x = 0; v_y = 0; v = 5; //predkosc w pikselach na kratke len = 0; dis = 0; step: GML dis = sqrt((x - cel_x) * (x - cel_x) + (y - cel_y) * (y - cel_y)); if (dis > 0) //w razie problemow z dokladnoscia mozna dac jakas inna wartosc np.: dis >= 0.5 { v_x = cel_x - x; v_y = cel_y - y; len = sqrt(v_x * v_x + v_y * v_y); v_x = v_x / len; v_y = v_y / len; x += v_x * v; y += v_y * v; } Pisane z pamieci. Moze nie dzialac. Buhuuuu~ :(. Wyprzedzili mnie, ale moje i tak fajniejsze! Wpadlem na inny pomysl: GML if (dis >= v) { //to samo co wyzej } else { x = cel_x; y = cel_y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 OoOoOoO...tego mi było trzeba,thx;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 c\yli czego? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Heh;/ Noob ze mnie wiem,ale... odnośnie kodu Marka.S: zrobiłem tak jak napisałeś,idzie we właściwym kierunku do punktu,ale przechodzi przez ten punkt i idzie dalej...nie zatrzymuje się na tym punkcie :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 to dziwne, bo u mnie jest OK. zastąp tą 2 jakąś większą wartością ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 to dziwne, bo u mnie jest OK. zastąp tą 2 jakąś większą wartością ;) Hmm... chciałbym,aby obiekt obj_Exit z punktu 418x718 dotarł do punktu 418x578 i zatrzymał się w tym punkcie. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 sam zobacz: https://gmclan.org/up1558_11_sam_zobacz.html ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 sam zobacz: https://gmclan.org/up1558_11_sam_zobacz.html ;) A co się kryje w tym "Create",bo w moim GM'ie (ver.7) pisze tam "Unkown Action" :crying: EDIT: Już sobie poradziłem,dzięki za rady :-] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 umc! kryje się: x = 418 y = 817 czyli takie pozycje jak chciałeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Dobra,wielkie THX;] P.s.temat zamykam,patrz:edit wcześniejszego mojego posta :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 możliwe, że nie odświeżyłem. No to pozdro! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się