Skocz do zawartości

Podążanie do pewnego punktu ;]


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeden (chyba banalny) problem. Otóż chcę zrobić aby obiekt obj_Exit poszedł w stronę pewnego punktu (np. x=10,y=20) i w tym punkcie się zatrzymał. Tylko błagam, nie wyśmiejcie mnie <_< xD

 

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak zadziala. Kod do idacego.

 

create:

GML
cel_x = 10;

cel_y = 20;

 

v_x = 0;

v_y = 0;

 

v = 5; //predkosc w pikselach na kratke

len = 0;

dis = 0;

 

step:

GML
dis = sqrt((x - cel_x) * (x - cel_x) + (y - cel_y) * (y - cel_y));

 

if (dis > 0) //w razie problemow z dokladnoscia mozna dac jakas inna wartosc np.: dis >= 0.5

{

v_x = cel_x - x;

v_y = cel_y - y;

len = sqrt(v_x * v_x + v_y * v_y);

 

v_x = v_x / len;

v_y = v_y / len;

 

x += v_x * v;

y += v_y * v;

}

 

Pisane z pamieci. Moze nie dzialac.

 

Buhuuuu~ :(. Wyprzedzili mnie, ale moje i tak fajniejsze!

 

 

Wpadlem na inny pomysl:

GML
if (dis >= v)

{

//to samo co wyzej

}

else

{

x = cel_x;

y = cel_y;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...