Maximal Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Otórz robię grę platwormową. Stworzyłem obiekt, który rysuje u góry ekranu pasek (koloru szarego :P) z różnymi informacjami, typu liczba naboi. Pasek porusza się wraz z viewem. I tu pojawia sie problem. Zeby wszyscy zrozumieli przedstawię go na ilustracjach. Oto pasek i ludzik. Gdy ludzik podskakuje, jego głowa znika pod paskiem. To samo dzieje się z innymi obiektami. Pytanie brzmi: jak można rozwiązać ten problem? Z góry dziękuje za pomoc! Pozdrawiam! :) EDIT: Nie wiem dlaczego, ale zapisały sie dwa tematy. Proszę o usunięcie jednego! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Może by zrobić żeby view podążał za ludzikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 View porusza się za ludzikiem. A pasek ma współrzędne x=view_xview, y=view_yview. EDIT: Zapomnialem doodać: problem pjawia sie gdy ludzik jest na samej gorze planszy. Pasek po prostu nie ma sie gdzie przesunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 ja nie rozumiem problemu, co chcesz osiagnac?? zeby pasek byl pod spodem? zeby pasek znikal? zeby ludzik udezal sie glowa i urosl mu guz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 No niekoniecznie guz, ale nierza i niech pod niego nie włazi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Na początek narysuj pas o rozmiarze tego szarego paska. Zrób objekt, mający tego sprita, podążający za paskiem, ustaw mu visible na not, i w stepie napisz następujący skrypt: x=x paska y=y paska No i zrób eventa, by ludzik się odbijał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 No... rozważałem tą opcję, jest OK, ale czy na pewno nie można tego zrobić w inny sposób? Tak czy siak, dzięki Jaklub :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 W stepie ludzika napisz skrypt: if y<(dolny brzeg paska) then bounce() (dolny brzeg paska) - np. view_top[0]+32 bounce() - skrypt odbicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Poprostu sprawdź ustawienia portu viewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Paskowi daj depth większy od ludzika i innych obiektów. Wtedy ludzik będzie nad paskiem(chyba że nie o to ci chodziło). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 29 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 He he, każdy podaje inne rozwiązanie :D Ale na szczęście juz sobie poradziłem. Dzięki wszystkim! PS: radSun, chodziło mi o to żeby ludek nie mógł w ogóle wejść pod pasek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się