Skocz do zawartości

XeDIsplay


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Ponieważ w XenoNie w końcu dodałem moduł graficzny, więc dotychczasowe efekty graficzne w GM mi się już nie przydadzą, a szkoda żeby się kurzyły na dysku, a na pewno każdemu się one przydadzą. Coż takiego chcę Wam dziś dać? Otóż jest to system dynamicznych buforów wyświetlania. Jest to nic innego jak GMowe surfaces z dodatkami pozwalający tworzyć Nam dynamiczne efekty takie jak Bloom (dobrze znana metoda ładnego antyaliasingu) oraz wszelakiej maści Blury (Depth blur - rozmycie głębokościowe; Gaus blur - rozmycie całościowe; Motion blur - rozmycie ruchu (dobrze widoczne tylko przy dużych prędkościach)) :) A ponieważ tradycyjne metody uzyskania tych efektów były dla komputerów zbyt obciążające, ta metoda przebija je wszystkie, gdyż jest dynamiczna. Dodam tylko że system ten nie sprawdza się w grach 3D (do tego potrzebna jest inna metoda ;p).

 

Zapraszam do sprawdzenia tego systemu.

W razie użycia tego silnika dodanie do Credits (Autorów) wymagane.

 

DOWNLOAD: https://gmclan.org/up1105_11_XeDIsplay.html

 

SCREENY:

xedisplay_screen1702.jpg

xedisplay_screen2938.jpg

xedisplay_screen3982.jpg

xedisplay_screen4917.jpg

 

Pozdrawiam :)

ΨΧΞ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze mala sugestia:

Piszcie od razu ile fps przy kazdym efekcie macie, to sie usprawni system bo to tylko zmiana parametrow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że system ten nie sprawdza się w grach 3D (do tego potrzebna jest inna metoda ;p).

 

Jeśli mógłbyś podać mi tą metodę to jesteś moim hero ^_^ właśnie czegoś takiego szukałem tylko jeśli nie będę wiedział jak tego użyć w 3D to niestety będzie to dla mnie bezużyteczne... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo, znaczy ile? :) to wazne, bo powtarzam - mozna to poprawic, to tylko kwestia parametrow ;)

 

PS. Widze ze sie Wam podoba, powiem ze dzieki temu systemowi mozna robic tez wlasne efekty, te ktore ja dalem to tylko malutka czesc mozliwosci. Rozmyte cienie, swiecace przedmioty, nawet cos a'la stencil buffer mozna z tego zrobic, wszystko zalezy od Waszej inwencji tworczej ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie :D chce aby kazdy z Was mogl tworzyc wspaniale efekty, jakie tylko zechce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloom = ok. 48FPS

Depth Blu r= 60FPS

Gaus Blur = ok. 36

Motion Blur = 60FPS

 

Moja maszyna to:

Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133)

ASRock P4Dual-880Pro (4 PCI, 1 PCI-E x16, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)

Pamięć fizyczna 1024 MB

NVIDIA GeForce 7300 GT (256 MB)

 

Copyright: © 2007-2009 XenoN Core by PsichiX. All rights reserved

 

O, to już mamy 2009? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to już mamy 2009? biggrin.gif

ze tak powiem, zabezpieczam sie o rok w przod ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ zauważyłem najdroższy Purepainie, lecz niestety nie jestem w stanie wyjawić Ci tej sekretnej metody, będziesz musiał na nią poczekać, bo zanim ją opublikuję chcę ją usprawnić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Za mala pojemnosc karty graficznej albo directx Ci szwankuje. zrob update sterownikow do karty, tez mialem z pewnymi grami czy efektami problemy i update pomogl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matt, mu chodzi o te pseudo-cienie na trawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba przerabiac - ze stepa tylko wywalasz switcha a w create tworzenie tych wszystkich efektow i zamast tego w create dajesz tylko:

GML
xedisp_effect_gausblur_create()

a tam gdzie chcesz ustawic wartosc gausblur dajesz:

GML
xedisp_effect_gausblur_set(true,0.5) // 50% gausblur

 

EDIT:

Wazne! ustawianie efektow trzeba robic w tym samym obiekcie w ktorym efekt zostal stworzony, inaczej nie zadziala. jak chcesz sie z innego obiektu odwolac do ustsawienia efektu to dajesz:

GML
with(engine)xedisp_effect_gausblur_set(true,0.5)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...