gol350 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Mam taki kod: if mouse_check_button_released(mb_left)=1 and mouse_x=x and mouse_y>y then x=x; y+=200 Chcę żeby, po "left released" (odciśnięciu myszki poniżej objektu) objekt poruszył się w dół .Ten kod wydawał mi się w porządku ,ale w tym kodzie jak się naciska myszkę poniżej objektu to nic się nie dzieje. Dopiero po naciśnięciu myszki na objekt ,objekt porusza się w dół. Ale dlaczego ,przecież wziołem: mouse_x=x and mouse_y>y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Dałeś to w step ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slabix Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Zrobiles chyba ze x myszki musi byc jak x obiektu. Czyli musisz w dokladnie tą samą poziomą linię pixeli natrafić myszką :P. Skasuj mouse_x == x i prubój Czyli uważam że powinno to wyglądać tak: GML if mouse_check_button_released(mb_left)==1 && mouse_y>y { x=x; y+=200; } Choć nie używałem jeszcze then ani and wiec nei jestem pewien ;X @btw: dawaj kody w znaczniki [ gml ] i [ /gml ] xD @EDIT: a i jeszcze jedno, warunki nie pisze się jednym znakiem równości (=) tylko dwoma ;) , przynajmniej tak dotąd myślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Dałeś to w step ? Dałem to w "left released". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 To masz odpowiedź... Daj do step... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 "mouse_x=x " nie chce mi się wierzyć abyś dokładnie za każdy razem trafiał w ten punkt :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Dałem to w step i objekt leci sam ,bez mojego udziału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slabix Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 A zrobiłeś co napisałem xD ? I zmieniłeś = na ==? Powiedz :X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 A zrobiłeś co napisałem xD ? I zmieniłeś = na ==? Powiedz :X Teraz zrobiłem ,co napisałeś i jest dobrze ,ale jest pytanie co zrobić ,żeby móc się poruszać w ten sam sposób we wszystkie strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Kombinujesz. Masz coś takiego, ewentualnie przerób to na ruch w 4 strony (zaokrąglanie directiona). GML if(mouse_check_button_released(mb_left)) { direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y); go_x = mouse_x; go_y = mouse_y; } if(point_ditance(x, y, go_x, go_y) > 5){ speed = 2; }else{ speed = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się