Phoenix Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Witajcie. Moje pytanie jest napewno banalne tyle, że ja nie potrafie na nie znaleśc odpowiedzi, otóż kodzik GML direction=point_direction(x,y,o_Pocisk.x,o_Pocisk.y) nie działa tak jakby miał działac bo pocisk który jest wystrzelony leci cały czas za myszką, a ja chce żeby on tylko leciał w strone myszki a nie bezpośrednio za nią. Oto kod na całe strzelanie: GML //Create global.bron = 0; //Glob left button if global.bron=0 { if can=1 { strzal=instance_create(x,y,o_Pocisk); strzal.speed=10; can=0; alarm[0]=20; strzal=direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) } } //press left global.bron=0; Z góry dziękuje za okazaną pomoc bo odpowiedź napewno jest banalna, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 8 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 strzal=direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) nie chodzi czasem o GML strzal.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Dalej pocisk lata za myszką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 GML //Create global.bron = 0; //Glob left button if global.bron=0 { if can=1 { xx=mouse_x yy=mouse_y strzal=instance_create(x,y,o_Pocisk); strzal.speed=10; can=0; alarm[0]=20; strzal.direction=point_direction(x,y,xx,yy) } } //press left global.bron=0; a teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 8 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Hm, Phoenix, ja twój kod wbiłem u siebie i działa dobrze (pocisk leci w kierunku myszki tak jak trzeba), może pokaż trochę więcej? Są jakieś akcje w obiekcie o_Pocisk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 W takim razie coś musi być skopane w obiekcie pocisku, bo kod jest poprawny. @ZeroXBot: Zmieniłeś tylko sposób zapisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Już wiem! Nie powinno być (chyba) global left button, tylko global left pressed. Gdy trzymasz lewy przycisk to chyba pocisk leci za myszka nieprawdaż? No ale poczekajmy na kod obiektu pocisku... Co ja napisałem ;P dobra żeby nie było: @DM: No faktrycznie ale warto było spróbowac :) @topic: Skoro dałeś wszystkie "właściwości w momencie wystrzału, to w obiekcie pocisku powinny znajdować się tylko eventy kolizji, jesli masz coś w stepie, create czy cos innego to DEL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 To nie ma związku, gdyż rodzaj zdarzenia ma wpływ jedynie na sposób i częstotliwość tworzenia pocisku. W tym konkretnym wypadku można strzelać "seriami" po przytrzymaniu lewego przycisku myszy. Argh, edit z zaskoczenia. :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Już działa :D :P. Okazało się, że nie usunłąłem directiona z o_Pocisk i takie cuda wychodziły. Reszcze raz dziękuje za okazaną pomoc. Zamykam :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi