Skocz do zawartości

Wsiadanie do pojazdu - GTA


Kubik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym użytkownikiem GM 7 i mam takie pytanko: Jak zrobić aby postać (gracz) mógł wsiąść do np. Samochodu po wciśnięciu klawisza Enter. Chodzi mi o taki mechanizm jak w starych częściach GTA. Bardzo proszę o odpowiedzi. :thumbsup:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wcisnieciu entera kasujesz bohatera a obiektowi fury zmieniasz zmienną jakąś na 1, i jeśli jest zmienna = 1 mozna dany furex prowadzić. podobnie z wysiadaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo przykładzik: https://gmclan.org/up1868_11_GTA.html

Możesz w nim podejrzeć na czym polega taka akcja.

 

Co prawda nie wiem ile siedzisz już w GM, sądząc po ilości postów i w/w pytaniu sądzę że niewiele.

Jednakże polecam zacząć robić prostsze gry, arkanoid czy prostą platformówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że społeczność na tym forum jest całkiem przyjazna.
Dopóki nie narobisz sobie wrogów ;) nie wiem czy wiesz, ale na stronie głównej (www.gmclan.org) znajduje się przetłumaczona dokumentacja game makera. Na pewno Ci się przyda, więc jak najszybciej rozpocznij lekturę. Powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji PRO jest specjalna komenda (image_angle) ale w LITE nie działa. Zrób więc tak: wejdź w edycję sprita samochodu/rotation sequence/clockwise. Pole "Number of frames" zmień na 72, a deegres ma byc 360.

Potem w obiekcie auta w evencie naciskania klawisza w lewo za pomocą klocka Execute Code (ramka Control) wpisz kod:

dir -= 1
direction += 5

w prawo

dir += 1
direction -= 5

a w step

image_index = dir

no i jeszcze w create

dir= direction

 

E: kod na skrecanie skrecanie a jeżdżenie to zmienna speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach