Kartofelek Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Chciałem losować sprite dla danego obiektu. Stworzyłem więc tablicę w której kolejno dodałem sprity: tab[0] = spr_enemy1 tab[1] = spr_enemy2 ... tab[tab.length-1] = spr_superBos Powyższy kod jest tylko przykładem. Ostatni element tablicy powinien byc zawsze taki sam, niezaleznie ile elementow bedzie miala tablica. Pierwsze pytanie: Czy da sie w GML inaczej definiowac tablice? Tak jak w normalnych językach... np (tab = [... , ... , ...]. Próbowałem ale nie za bardzo mi to wyszło. Drugie pytanie: Jak odczytać długość takiej tablicy? Trzecie pytanie: Poczytałem w dokumentacji na stronie GMCLAN o listach, ale nie ma tak żadnego przykładu i nie jest wyjaśnione jak to używać. Heh. Nawet w książce o GM jest to wybiórczo opisane. Czwarte pytanie: A może w GM stosować inne typy danych do takich działań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Listopada 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 No z tym w GM jest problem. Długość tablicy można w sumie obliczyć tylko tak: GML var i,t,dlugosc; dlugosc = 100; for (i=0; i<=dlugosc; i+=1) { t=0; } // wersja 2 t[0]=6; t[1]=2; t[2]=3; t[3]=5; dlugosc = 3; Musisz więc jakby sam zrobić dodatkową zmienną która przetrzymuje numer ostatniej iteracji tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Tablice w GM nie są obiektami, istnieje obsługa tablic 2 wymiarowych. Niestety, ale w GM nie da się odczytać rozmiarów tablicy o tak o. Lista to tablica jednowymiarowa. Funkcja ds_list_create tworzy nową listę i zwraca jej uchwyt. Za pomocą tego uchwytu można operować na liście używając przeznaczonych do nich funkcji. W sumie nic trudnego co by wymagało szczegółowego wytłumaczenia. Możesz ewentualnie poszperać w przykładach, niektóre z nich używają list. I w GM masz 2 typy zmiennych, numeryczna i tekstowa, tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się