Skocz do zawartości

Znajdz i zapisz..


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

eh tak dawno nie bawilem sie GML ze juz nawed zapomnialem jak sie to robilo

chodzi mi konkretnio o cos takiego:

Mam szachownice znaczy sie pole dajmy 30 x 30 i na tym polu jest poustawianych kilka obj_A obj_B obj_C

 

i chodzi mi o to aby program sprawdzil gdzie stoja te obiekty a nastepnie zapisal jes sobie do pliku txt.

 

Naprzyklad:

obj_A 20 10

obj_B 4 18

obj_C 11 28

lub jak kto woli:

obj_A 20 H

obj_B 4 K

obj_C 11 D

 

oraz mozliwosc wczytania owego pliku tak by skrypt owe obiekty znow sam porostawiał

przyznam sie odrazu ze tych obiektow bedzie chyba max 40.

 

bo potem owy plik txt bedzie wysylany do innej osoby ale to juz inna historia :)

za pomoc bede wdzieczny przynajmniej za wskazowki..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny Build 6.1? A skąd ściągałeś? Ze strony Marka (www.gamemaker.nl) czy z np. eMule? Jak wybrałeś drugą opcję to przeskanuj kompa, na 70% masz wirusa... Nigdy nie ściągaj żadnych badziewi typu GM Crack, GM Build 6.2 (lol) itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :D ale zemnie Ciołek nie czytalem co wyskoczylo mi :D i klikalem Nie :) a to sie włączyła wersja okrojona :) dopiero jak wywalilem z rejestrow i odpalilem ponownie :) zadzialalo OK hehe

 

nie nie sciagam z emule :) wole prosto od producenta hehe

 

a co do tematu to juz po czesci zaczolem pisac samemu kod

ale jeszcze niepamietam jak to jest z tym odczytywaniem i zapisywaniem do txt

 

dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek definiowanie zmiennych:

[Create]

writing=false;
obj=0;
open=false;

 

Zapisywanie obiektów do pliku tekstowego:

schemat:

obj_C

48

48

Przy czym współrzędne obiektu są podawane wg. położenia w roomie.

 

[step]

if (writing=true)
   {
   if (open=false)
       {
       text_file=file_text_open_write('save.txt');
       open=true;
       }
   for (i=0; i<instance_count+1; i+=1)
       {
       if (i<instance_count)
           {
           iii=instance_id[i];
           switch (iii.object_index)
               {
               case obj_A: {obj='obj_A'; break;}
               case obj_B: {obj='obj_B'; break;}
               case obj_C: {obj='obj_C'; break;}
               }
           if (iii.object_index=obj_A || iii.object_index=obj_B || iii.object_index=obj_C)
               {
               file_text_write_string(text_file,string(obj));
               file_text_writeln(text_file);
               file_text_write_string(text_file,string(iii.x));
               file_text_writeln(text_file);
               file_text_write_string(text_file,string(iii.y));
               file_text_writeln(text_file);
               }
           }
       else
           {
           writing=false;
           }
       }
   }
else
   {
   if (open=true)
       {
       file_text_close(text_file);
       open=false;
       }
   }

 

A odczytywanie obiektów z pliku tekstowego to może kiedy indziej zrobię bo mi się teraz nie chce :P

 

Tu masz małą podpowiedź Marka Overmarsa, tylko troche inna niż na moim przykładzie (szukaj w obiekcie 'load_object').

Life

 

EDIT: LOL zapomniałem dodać, że aby pozycje były zapisywane, trzeba zrobić w Create 'writing=true' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak by nie pomoglo bo nie uzywam ani Stepa ani mause buttona :)

tylko draw + skrypt :)

a teraz kurcze mecze sie nad prawym przyciskiem hehe

 

edit:

no jak zawsze :D chcialem pocudowac z kodem a teraz trza spowrotem wracac do normalnosci eh

 

EDIT-HELP:

 

mam cos takiego

obj_PIONEK

 

event create

onmause=0;
obr=0;

 

event step

if keyboard_check(vk_space) obr=1;
if onmause=1 
 {
   obj_PIONEK.x=mouse_x;
   obj_PIONEK.y=mouse_y;
 }

event left-mouse

onmause=1;

event right-mouse

onmause=0;

 

event draw

if obr=0 object_set_sprite(0,spr_pionek_A);
if obr=1 object_set_sprite(1,spr_pionek_B);

 

 

Dlaczego moj obj_PIONEK nie jest wogole wyswietlany na ekranie i nie zmienia sie jego sprite gdy cisniemy spacje ??

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...