Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Witam eh tak dawno nie bawilem sie GML ze juz nawed zapomnialem jak sie to robilo chodzi mi konkretnio o cos takiego: Mam szachownice znaczy sie pole dajmy 30 x 30 i na tym polu jest poustawianych kilka obj_A obj_B obj_C i chodzi mi o to aby program sprawdzil gdzie stoja te obiekty a nastepnie zapisal jes sobie do pliku txt. Naprzyklad: obj_A 20 10 obj_B 4 18 obj_C 11 28 lub jak kto woli: obj_A 20 H obj_B 4 K obj_C 11 D oraz mozliwosc wczytania owego pliku tak by skrypt owe obiekty znow sam porostawiał przyznam sie odrazu ze tych obiektow bedzie chyba max 40. bo potem owy plik txt bedzie wysylany do innej osoby ale to juz inna historia :) za pomoc bede wdzieczny przynajmniej za wskazowki.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 eh mam jeszcze takie pytanko jak w GM 6.0 lub 6.1 dodaje sie podkatalog dajmy w dziale sprite czy tam objektow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Prawy przycisk na np. sprites -> Add group Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 lol niema tego :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Ja mam: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 heh skad pobrales te GM ? :/ ja za kazdym razem mam tak samo nawed widze ze ty masz tak wogole wiecej katalogow niz ja hehe cos mi sie zwalilo czy moze pobralem dziwny build 6.1 :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Dziwny Build 6.1? A skąd ściągałeś? Ze strony Marka (www.gamemaker.nl) czy z np. eMule? Jak wybrałeś drugą opcję to przeskanuj kompa, na 70% masz wirusa... Nigdy nie ściągaj żadnych badziewi typu GM Crack, GM Build 6.2 (lol) itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Może masz wyłączony advenced mode? file/advenced mode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Może jak ściągałeś przez Split Packa, to nie wszystkie katalogi wziąłeś, albo działasz na trybie Simple. Znajdź w menu przełącznik na Advanced. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 hehe :D ale zemnie Ciołek nie czytalem co wyskoczylo mi :D i klikalem Nie :) a to sie włączyła wersja okrojona :) dopiero jak wywalilem z rejestrow i odpalilem ponownie :) zadzialalo OK hehe nie nie sciagam z emule :) wole prosto od producenta hehe a co do tematu to juz po czesci zaczolem pisac samemu kod ale jeszcze niepamietam jak to jest z tym odczytywaniem i zapisywaniem do txt dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Na początek definiowanie zmiennych: [Create] writing=false; obj=0; open=false; Zapisywanie obiektów do pliku tekstowego: schemat: obj_C 48 48 Przy czym współrzędne obiektu są podawane wg. położenia w roomie. [step] if (writing=true) { if (open=false) { text_file=file_text_open_write('save.txt'); open=true; } for (i=0; i<instance_count+1; i+=1) { if (i<instance_count) { iii=instance_id[i]; switch (iii.object_index) { case obj_A: {obj='obj_A'; break;} case obj_B: {obj='obj_B'; break;} case obj_C: {obj='obj_C'; break;} } if (iii.object_index=obj_A || iii.object_index=obj_B || iii.object_index=obj_C) { file_text_write_string(text_file,string(obj)); file_text_writeln(text_file); file_text_write_string(text_file,string(iii.x)); file_text_writeln(text_file); file_text_write_string(text_file,string(iii.y)); file_text_writeln(text_file); } } else { writing=false; } } } else { if (open=true) { file_text_close(text_file); open=false; } } A odczytywanie obiektów z pliku tekstowego to może kiedy indziej zrobię bo mi się teraz nie chce :P Tu masz małą podpowiedź Marka Overmarsa, tylko troche inna niż na moim przykładzie (szukaj w obiekcie 'load_object'). Life EDIT: LOL zapomniałem dodać, że aby pozycje były zapisywane, trzeba zrobić w Create 'writing=true' :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 dzieki za powyszy kod :) wiem ze i tak troszke go zmodyfikuje aby pasowal pod moja niby gre hehe edit: sry za skasowanie :) dalszego info ale jakos mnie ruszyło i sie samo zrobiło :P znaczy scrypt hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 W Evencie zamiast [step] daj [Mouse button]. EDIT: to była odpowiedź na pytanie Remxa, które niechybnie wykasował bez ostrzeżenia <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 I tak by nie pomoglo bo nie uzywam ani Stepa ani mause buttona :) tylko draw + skrypt :) a teraz kurcze mecze sie nad prawym przyciskiem hehe edit: no jak zawsze :D chcialem pocudowac z kodem a teraz trza spowrotem wracac do normalnosci eh EDIT-HELP: mam cos takiego obj_PIONEK event create onmause=0; obr=0; event step if keyboard_check(vk_space) obr=1; if onmause=1 { obj_PIONEK.x=mouse_x; obj_PIONEK.y=mouse_y; } event left-mouse onmause=1; event right-mouse onmause=0; event draw if obr=0 object_set_sprite(0,spr_pionek_A); if obr=1 object_set_sprite(1,spr_pionek_B); Dlaczego moj obj_PIONEK nie jest wogole wyswietlany na ekranie i nie zmienia sie jego sprite gdy cisniemy spacje ?? Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się