Skocz do zawartości

tworzenie obiektu w innym roomie


Nirvan

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pokój z "presiscement" i chcę że jak naduszę na "w" to żeby w tamtym pokoju tworzył się obiekt "b" na pozycji x obiektu "a" który jest w tym roomie.

Jak zrobię takie coś :

 

GML
if skrypt na kliknięcie "w"

{

instance_create(a.x,a.y,b);

}

 

To obiekt tworzy się w tym pokoju w którym jest się aktualnie ...

 

 

Chcę aby był w tym pokoju z presiscement a nie w tym co gra się ....

 

Człowkieku, ortografia.

Tymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, panie musialbys jakis 'pomost' miedzy roomami zrobic zeby to dzialalo 'miedzywymiarowo'. No ale tak serio to musisz zrobic tak:

 

obiekt controller w roomie menu:

game start:

GML
// zrob to dla wszystkich roomow wlasciwej gry (czyli tam gdzie gracz gra)

global.to_create[<id rooma misji 1>]=ds_list_create()

global.to_create[<id rooma misji 2>]=ds_list_create()

global.to_create[<id rooma misji 3>]=ds_list_create()

// [...] i tak dalej..

 

akcja tworzenia obiektu w innym roomie:

GML
_m=ds_map_create()

ds_map_add(_m,'object',<id obiektu ktory chcemy utworzyc>)

ds_map_add(_m,'x',<x obiektu ktory chcemy utworzyc>)

ds_map_add(_m,'y',<y obiektu ktory chcemy utworzyc>)

ds_list_add(global.to_create[<id rooma docelowego>],_m)

 

obiekt controller w roomie misji:

step:

GML
while(!ds_list_empty(global.to_create[room]))

{

_m=ds_list_find_value(global.to_create[room],0)

_x=ds_map_find_value(_m,'x')

_y=ds_map_find_value(_m,'y')

_obj=ds_map_find_value(_m,'object')

instance_create(_x,_y,_obj)

ds_map_destroy(_m)

ds_list_delete(global.to_create[room],0)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...