Skocz do zawartości

Nieznany problem z animacją


LolikZabijaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ale zacznę od początku mam taki kod w create :

GML
shoot=false

 

ZMIENNA NA STRZAŁ :

GML
shoot=true

 

ANIMATION END

GML
if ( shoot = true ) shoot = false

 

DRAW

GML
if ( shoot ){

draw_sprite( sprite_strzal[ bron ])

}

else

draw_sprite( sprite_bron[ bron ] )

i jak chcę włączyć grę to wyskakuje mi Wrong number of arguments to funkcjon or script

 

Jaka jest przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystąpił nowy problem ponieważ animacja powtarza się co 4 akcje a nie co jedną

mam taki kod w DRAW :

GML
if ( shoot ){

draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha)

}

else

draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra problem nieregularnej animacji mam z głowy ale pojawiły się dwa nowe

 

1

 

Załóżmy że są dwie zmienne zmienna A i B

 

Zmienna A :

GML
if ( shoot == true ){

draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,direction , image_blend,image_alpha)

}

else

draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha)

 

Zmienna B :

GML
if ( global.ammo_wmagazynku[ bron[ active ]] > 0 or global.ammo_zapasowe[ bron[ active ]] > 0 and shoot=false ){

draw_sprite_ext( sprite_puste[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha)

}

else

draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha)

 

 

Obie zmienne znajdują się w DRAW w tym samym kodzie i teraz pojawia się moje pytanie:

Jak zablokować zmienną A kiedy używana jest zmienna B i jak zablokować B kiedy A jest używane ponieważ te zmienne działają naraz.

 

2

 

Chcę aby podczas strzelania mój bohater wybierał sobie sprite'a z pośród kilku i teraz mam taki kod w CREATE

GML
sprite_strzal[ thompson ]=choose(spr_tommygun2,spr_tommygun,spr_tommygun3,spr_tommygun4)

Pojawił się problem ponieważ funkcja choose działa tylko na początku a dalej nie będzie już tego obsługiwać. Jak zrobić żeby postać podczas każdego strzału rysowała wybranego sprita anie ciągle tego samego ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if ( shoot == true )

{

if ( global.ammo_wmagazynku[ bron[ active ]] > 0 or global.ammo_zapasowe[ bron[ active ]] > 0 and shoot=false )

draw_sprite_ext( sprite_puste[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha)

else

draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,direction , image_blend,image_alpha)

}

else

draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha)

 

Pisałem Ci przecież wczoraj na gg.

 

2. Musisz losować tego sprita przy strzale, a nie w create

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...