LolikZabijaka Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam mam problem ale zacznę od początku mam taki kod w create : GML shoot=false ZMIENNA NA STRZAŁ : GML shoot=true ANIMATION END GML if ( shoot = true ) shoot = false DRAW GML if ( shoot ){ draw_sprite( sprite_strzal[ bron ]) } else draw_sprite( sprite_bron[ bron ] ) i jak chcę włączyć grę to wyskakuje mi Wrong number of arguments to funkcjon or script Jaka jest przyczyna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 pisząc to myślałem, że sam wstawisz resztę argumentów w draw_sprite_ext :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 wystąpił nowy problem ponieważ animacja powtarza się co 4 akcje a nie co jedną mam taki kod w DRAW : GML if ( shoot ){ draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha) } else draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rewlisz Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A czy czasem w Animation End nie powinno być: GML if ( shoot = true ) shoot = false; else if ( shoot = false ) shoot = true; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 To już chyba GML shoot = !shoot; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Rewlisz nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 To w końcu jaki kod jest dobry ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 oba są prawidłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 sposób Rewlisza, czy przeróbka Tymona nie znajdzie zastosowania w Twoim projekcie. jeszcze raz powtarzam, że draw i animation end jest w porządku. Podeślij mi wieczorkiem projekt, znajdziemy przyczynę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 dobra problem nieregularnej animacji mam z głowy ale pojawiły się dwa nowe 1 Załóżmy że są dwie zmienne zmienna A i B Zmienna A : GML if ( shoot == true ){ draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,direction , image_blend,image_alpha) } else draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha) Zmienna B : GML if ( global.ammo_wmagazynku[ bron[ active ]] > 0 or global.ammo_zapasowe[ bron[ active ]] > 0 and shoot=false ){ draw_sprite_ext( sprite_puste[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha) } else draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha) Obie zmienne znajdują się w DRAW w tym samym kodzie i teraz pojawia się moje pytanie: Jak zablokować zmienną A kiedy używana jest zmienna B i jak zablokować B kiedy A jest używane ponieważ te zmienne działają naraz. 2 Chcę aby podczas strzelania mój bohater wybierał sobie sprite'a z pośród kilku i teraz mam taki kod w CREATE GML sprite_strzal[ thompson ]=choose(spr_tommygun2,spr_tommygun,spr_tommygun3,spr_tommygun4) Pojawił się problem ponieważ funkcja choose działa tylko na początku a dalej nie będzie już tego obsługiwać. Jak zrobić żeby postać podczas każdego strzału rysowała wybranego sprita anie ciągle tego samego ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 GML if ( shoot == true ) { if ( global.ammo_wmagazynku[ bron[ active ]] > 0 or global.ammo_zapasowe[ bron[ active ]] > 0 and shoot=false ) draw_sprite_ext( sprite_puste[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha) else draw_sprite_ext( sprite_strzal[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,direction , image_blend,image_alpha) } else draw_sprite_ext( sprite_bron[ bron ],image_index,x,y,image_xscale, image_yscale, direction , image_blend,image_alpha) Pisałem Ci przecież wczoraj na gg. 2. Musisz losować tego sprita przy strzale, a nie w create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się