Bassmaster Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Więc tak poszukuje silnika no...nie wiem jak to określić silnik generowanie terenu bez końca w prawą stronę, czy jest silnik tego typu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 W grze 3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Platformowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Że jak O_O ? Bez końca O_O? Weź to sprecyzuj odrobinkę :P Edit: Że bohater idzie w prawo, może iść tam praktycznie w nieskończoność, a przeszkody typu miny itp. są generowane automatycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Tak Dawidds, o to mi chodzi. ale żeby generowało teren z grafiki narysowanej przezemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Hmmm... Engine'u raczej nie znajdziesz - sam musisz sobie napisać. Nie chce mi się tego analizować, ale wydaje się proste... A co dokładnie za teren ma być malowany? Mają być tworzone całe serie platform? Czy po prostu co jakiś czas przeciwnicy? W sumie to chyba by wystarczyło dać każdemu obiektowi "aktywnemu" (przeciwnikom, bohaterowi, innym przeszkodom...) w Step GML x -= 1; if(x+sprite_width < 0) { instance_destroy(); } , a ruch platformowy pozostaje normalny, ten sam. I tylko jakiś obj_controller, który by co jakiś czad tworzył przeciwników - im dłużej gracz gra, tym bardziej skomplikowanych :) Edit: Lub trochę inaczej, nie dawaj tego kodu z przesuwaniem do playera :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 może lepszym wyjsciem by byl mały room i za pomocą klawiszy nie sterowało by sie graczem tylko ruchem obrazu. wtedy pomstało by złudzenie że postać sie porusza a room jest długi...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Ten kod jest dobry. Dzięki :) a mają być tworzone całe serie platform. A propo da sie to zrobić przy pomocy tego klocka z rzutem kostki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Dawidds mu nie o to chodzi. On chce aby mapa narysowana w paincie była mapą gry. Wczytaj ten obrazek, dodaj do gm, ustaw jako sprita obiektu z zaznaczonym solid. i oto gotowe :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 @Marek: to co podał Dawidds też było potrzebne ale też nie wiem poprostu jak działa klocek z kostką :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Jaki klocek z kostką znowu :P ? Powiedz konkretnie, co chcesz zrobić. Nudzi mi się, to masz jeszcze bajer do powstawania platform :P (przyjmuję, że jeden bloczek ma rozmiar 16*16) create_platform() GML // create_platform(x, y, size) // Tworzy platforme o podanym rozmiarze (szerokosci (mierzone w ilosci bloczkow)) i = 0; max_i = argument2; while(i < max_i) { instance_create(argument0+(i*16), argument1, obj_wall); i += 1; } obj_controller -> Alarm 0 GML create_platform(room_width, random(room_height-16), round(random(8))); alarm[0] = round(random(150)); Nie testowałem, ale powinno działać. Skrypt powinien dodawać w losowych odstępach czasu w losowych miejscach platformy o losowej szerokości :P Co do poprawienia...? Na pewne trzeba sprawdzać czy miejsce, na którym chcem robić platformę jest zajęte czy nie. Bo teraz mogą powstawać platformy na platformach :P PS: A, w Stepie obj_controller ustaw Alarm 0 na 0 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Wszystko dobrze dałem , a ten kod i tak nie działa :confused:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Ale jak nie działa :P ? Pisałem z głowy, także możliwe, że coś nie działa. Sprawdzać mi sę nie chce, ale jak patrzę, to po prostu musi działać. A jak i tak nie działa, to dodaj do pętli (pod instance_create()) "show_message("Niby dodaje...");" - zobaczymy, czy w ogóle ten kod się wykonuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Hah, wiadomość też się nie pokazuje. :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 A max_i ustawiłeś na WIĘCEJ niż 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Tam jest coś takiego: max_i = argument2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Musisz dać to jako skrypt... Bez komentarza. Dodajesz nowy skrypt i używasz np. nazwa(wartość argumentu 1, wartość argumentu 2, wartość argumentu 3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Przecież dałem jako skrypt :confused: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 A jak użyłeś w obiekcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Tak jak napisał Dawidds, czyli ustawiłem alarm 0 na 0 a w evencie alarmu jest to: GML create_platform(room_width, random(room_height-16), round(random(8))); alarm[0] = round(random(150)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Dawidds się pomylił, alarm[0] na zero ustaw w CREATE, nie w STEP, bo będzie się ciągle zmieniał na 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Najpierw ustaw alarm na 30(w Create),żeby raz się wykaonał bo potem to się już sam zapętli :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 DZIAŁA!!! :D Dzięki lecz też jak zrobić żeby w określonych pozycjach platformy robiło bo na różnych pozycjach y to robi :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Że jak na określonych pozycjach? Że wszystkie platformy ma na jednej wysokości robić Oo ? Czy może co takiego: GML create_platform(room_width, choose(64, 128, 144, 176, 192, 304, 336, 448), round(random(8)));Oczywiście zamiast tych wartości dawaj własne. Lub, dla zaokrąglenia do 16-tek:GML create_platform(room_width, round(random(480/16))*16, round(random(8))); A tak poza tym to napisałem dobrze, tylko kazałem ci ustawić Alarm na 0, a powinno się ustawić na 1. Ciekawe, bo dla GM'a jak zmienna alarm[x] jest równa 0, to się wykonuje, a -1, to alarm "oczekuje". Ale najwidoczniej najpierw odjęło od tego zera 1, a dopiero później wykonywał się event alarmu (sprawdzając, czy jest równy 0) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Działa, dzięki jesteś w creditsach :) A żeby nie zakładać nowego tematu. Poszukuje także silnika online highscore dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Było kilka takich tematów, poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się