Jaklub Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Czy ktoś może mi powiedzieć, jak zrobić szachy dla dwóch graczy? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Oj tu będzie potrzebny algorytm jakiś, do sprawdzania czy nie kantujecie ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Takkkk, dla każdej figury 'kontrolem ruchów'. Szachy wg. mnie są dla zaawansowanych twórców. Poćwicz jeszcze troche (i ciut więcej) i dopiero bierz sie za takie coś. Będzie łatwiej. Uwierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Bah, szachy to trudna dziedzina. Zrobienie takowych dla dwóch może być prostsze dużo, bo nie trzeba robić AI które miałoby przewidzieć każdy ruch i znaleźć najprostszą drogę. Myślę, że tu wystarczyłby prosty algorytm, patrząc na to, że szachownica wygląda mniej więcej tak (daję orientacyjnie, ilość pól jest przypadkowa, bo nigdy nie pamiętałem zasad szach do końca): ($ - pole czarne; % - pole białe; minusy i _ dałem specjalnie, żeby była jako taka, równa odległość) _1-_2-_3_4_5-_6_7-_8-_9_10 A$_%_$_%_$_%_$_%_$_% B%_$_%_$_%_$_%_$_%_$ C$_%_$_%_$_%_$_%_$_% D%_$_%_$_%_$_%_$_%_$ E$_%_$_%_$_%_$_%_$_% F%_$_%_$_%_$_%_$_%_$ G$_%_$_%_$_%_$_%_$_% H%_$_%_$_%_$_%_$_%_$ I$_%_$_%_$_%_$_%_$_% J%_$_%_$_%_$_%_$_%_$ Teraz tylko zrobić algorytm, że np. pionek może zrobić ruch z I4 na H4. Oczywiście, dla GM będzie prościej jak opiszemy cyframi szachownicę. Wtedy robimy skrypt, sprawdzający możliwości ruchu, np. pionka. Można to tak zrobić, że jedyne dopuszczalne ruchy dla pionka, to szachownica_y+1,szachownica_x or szachownica_y+2,szachownica_x Jednak są to już wyższe sfery i nie polecam początkującym. Jeżeli by to kogoś interesowało, to mam gdzieś na komputerze program, z algorytmem obliczającym, jakie ruchy musiałby zrobić skoczek, aby zapełnić całą szachownicę. Niestety, jest to na Pascala, ale jak coś, to mogę go dać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Lepiej zrób warcaby :P Gdy Ci się to uda - wtedy zrób szachy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 a nie lepiej by bylo zrobic tablice dwuwymiarowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 A co ci ona da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 Dużo wygodniejsze przechowywanie danych o pozycji pionków zapewnie. W tablicy dwuwymiarowej każde pole jest oznaczone dwoma liczbami, podobnie jak pole na szachownicy. Wystarczy w tej tablicy dokonywać zmian ruchów pionkiem i według niej ustawiać piony odpowiednio w grze. Oni mają racje, to wyjątkowo trudne. A AI komputerowego przeciwnika jeszcze trudniejsze. Możesz co najwyżej spróbować zrobić warcaby, ale to też niełatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 Dzięki za pomoc. :D Rozumiem, że mam zrobić to tak: Jeśli koń stoi w pozycji B8 ma variable tak: if xnaplanszy='B' and ynaplanszy=8 { x=64 y=288 } (Bo początek szachownicy jest na x 32 i na y 64) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi