Skocz do zawartości

Prosty przykład posągu


Rekomendowane odpowiedzi

Przykład pokazuje jak zrobić przemianę bohatera w posąg, co wiąże się z chwilową nieśmiertelnością hera, przemiana też jest chwilowa i z ograniczeniami. Coś jak w Super Mario 3

Strzałka w dół-przemiana w posąg.

Sterowanie strzałkami w lewo, w prawo, w górę.

 

Wszelkie błędy zgłaszać! Przykład kierowany do początkujących userów

 

https://gmclan.org/up4547_12_posag.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co sprawdzać w stepie, skoro można sprite zmieniać w alarmach albo podczas wciśnięcia przycisku ? Głośniki miałem ustawione na maksa, i przez ten dźwięk prawie umrzyłem ;[ , ludzie troche estetyki ! nawet w przykładach dobre wrażenie robią ładnie poustawiane klocki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, załamać się idzie, jak się przykłady na tym forum ogląda...

 

Toż to wszystko można było wrzucić w ~20 liniach kodu, w 1 evencie.

Po co dbać o estetykę przykładów, skoro wykorzystane wiążą się ze zmieszaniem z błotem wykorzystującego?
...

Właśnie o to chodzi, że z przykładów trzeba się UCZYĆ, a nie bezmyślnie wykorzystywać. Przykład jest po to, aby przybliżyć użytkownikowi dane zagadnienie od strony kodu - jak coś zrobić. Jakich funkcji użyć itd. A nie, aby na nim grę robić. Zresztą sama nazwa na to wskazuje, przykład. Przykładowy kod.

 

A skoro przykład jest po to, aby się uczyć, trzeba go oceniać od strony kodu. Za to masz 3/10 - jakoś tak dziwnie, "chaotycznie". I raczej ciężko się z tego czegoś nauczyć...

Ale nawet, jakbym oceniał efekt, to masz bugi:

 

1. Mogę być posągiem w powietrzu.

2. Jak już się nim zrobię, to na ściśle określony czas. Nie mogę szybciej przestać być posągiem.

I na dodatek:

3. Kompletnie nieprzydatne...

 

Wybacz, no ale taka jest prawda. Zrób coś, z czego można się czegoś nauczyć. Nie wiem, dobrze opisany, porządny przykład platformówki? Przez porządny rozumiem chodzenie po pochyłych powierzchniach, jako-taką fizykę, a nie, że klikam i od razu idę w prawo, no i, że tak to nazwę, precyzyjne kolizje. Wiesz, że jak mam speed równy 4, i jestem 3 pixele od ściany, to dojdę do niej dokładnie 3 pixele. Nie wbiję się w ścianę, ale także nie zatrzymam się przed nią.

To jest banalne, ale wcale nie takie oczywiste.

Tak, testuję cię :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym kawałkiem "else {}", irytującym dźwiękiem, gdy robak próbuje się poruszać i tym, że nie można zatrzymać bycia posągiem tak jak można było w Mario, nie jest źle. 3/5

nie!

Nadrób straty, wielu mówi, że to najlepsza część Mario w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...