Koky Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Witam.Jestem nowy jeśli chodzi o GM makera, choc pracowalem na nim wcześniej.Wiec prosze o wyrozumialość. Mam 2 pyt. A mianowicie: 1) Jak zrobic , aby potworek chodził losowo i "obracał sie" w tą strone którą idzie?(chodzi o zmiany spritów) 2)Jak można zrobić aby nad postacią wyświetlał sie pasek zdrowia oraz nazwa postaci.(Np. tak jak w "Tibii".) Z góry dziękuje za pomoc iprzepraszamzamoje błędy ale pisałem na szybkiego :rolleyes: . Pozdrawiam Koky. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 http://www.gmclan.org/up3106_12_przyklad.html Opcja szukaj nie boli :P A odpowiedz na 1 dam ci jutro bo dziś mi się nie chce :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 GML (Pierwsze) create: speed = 4 alarm[ 0 ] = 90 alarm0: direction = random( 360 ) div 45 * 45 alarm[ 0 ] = random( 3 * room_speed ) step: image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 BartekGMClan ,uwierz mi , że szukałem i nic konkretnego nie znalazłem... Marek.S Soorki za newbiowskie pytania ale tak jak mowiłem jestem tutaj nowy.A Więc gdzie ja mam ten kod wsadzic? :) @Edit: Marek Apropo kodu , mógłbyś mi jeszcze dokładnie wytłumaczyć "Co w tym kodzie robi co"? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 GML create: -poniższy kod ma być w create, klocek execute piece code speed = 4 //ustawiasz prędkość obiektu alarm[ 0 ] = 90 //ustawiasz alarm na 3 sekundy (3*30) alarm0: -poniższy kod ma byc w evencie alarm0, w klocku execute piece code direction = random( 360 ) div 45 * 45 //ustawia losowy kierunek poruszania, wyrównane do 45*n alarm[ 0 ] = random( 3 * room_speed ) //zapętla alarm, tak aby ta akcja mogła być powtórzona step: - poniższy kod ma być w step, w klocku execute piece code image_angle = direction // obraca sprite w kierunku poruszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Marek Dzięki za pomoc ale to nie działa :/ Wszystko wkleiłem. Kod jest przejrzysty. Żadnych błędów. Ale Potworek nadal nic nie robi :(. A jeśli chodzi o ten kawałek: codeimage_angle = direction // obraca sprite w kierunku poruszania. To z kąd ten potworek ma brac sprity przy obracaniu? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 image_angle jest zmienną opowiadająca za przekształcenie sprita, obrót o podany kąt. Musiałeś źle coś przekopiować, bo u mnie wszystko działa. Ew. masz jakiś inny kod w tym obiekcie który blokuje to poruszanie. Spróbuj jeszcze raz, jak Ci nie wyjdzie to zapodam przykład, chociaż do tego to aż smutne robić przykład :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Ajajajaja... Marek masz racje :) Źle skopiowałem :) Lecz... Niestety Image_angle dostępne tylko w Pro. :( Nie będę robił kolejnego tematu wiec chce się jeszcze zapytać jak zrobić ,żeby postać poszła o jedną kratke do przodu jak sie naciśnie raz np. strzalke w bok...(Bo aktualnie jak raz wcisne strzałke w bok to leci bez końca ) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 najprościej: GML if ( keyboard_check_pressed( vk_right )) x += 24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Działa :) Dzięki. A jeszcze żeby potwór nie chodził na ukosy tylko na 4 kierunki. potrafił byś :jezor: ? I jeszcze to ,żeby był ten pasek życia nad bohaterem i "chodził nad bohaterem" :]. Edit: O boże... ile ja mam tych pytań... - Jak już mam chodzenie po 1 kratce na boki to jak zrobic aby chodzil o 1 kratke do gory i na dół?(Próbowałem kombinować z "x" i "z" ale nie udało się) - Chciałbym aby co 2 sek. zmieniały sie miedzy sobą 2 sprity.(Do tej pory tylko ustawiłem ,że jak się wciśnie obojętny klawisz i "wyciągnie on sie" to sie zmienia , ale głupawo wyszło) - Można jakoś zapobiec temu , aby po zetknięciem sie postacią z obiektem stałym on nie zaklinowywała sie? (Próbowałem wszystko na klockach robić..Ale nie wyszło to co chciałem) Z góry dziękuje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 GML if ( keyboard_check_pressed( vk_right )) x += 24 else if ( keyboard_check_pressed( vk_left)) x -= 24 else if ( keyboard_check_pressed( vk_up)) y -= 24 else if ( keyboard_check_pressed( vk_down)) y += 24 możesz użyć przykładu, który zapodał BartekGMClan. :) :thumbsup: zmiana sprita: GML create: alarm[ 1 ] = room_speed * 2 //2 sek alarm1: if ( sprite_index = sprite1 ) sprite_index = sprite2 else sprite_index = sprite1 alarm[ 1 ] = 2 * room_speed //zapętlenie alarmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 I po raz kolejny...Dzięki Marek :P Wszystko działa. A mógł by ktoś pomóc odnośnie tych pozostałych pytań? Będe bardzo wdzięczny.:) Co do przykłady Bartka to nie wiem czy dam rade coś zrobić ,, ale grunt to dobra myśl. :thumbsup: Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 - Można jakoś zapobiec temu , aby po zetknięciem sie postacią z obiektem stałym on nie zaklinowywała sie? jeżeli masz jakąś kolizję postaci z tym obiektem solid, usuń ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Ale co mam usunąć? Obiekt soild? Bez obiektu soild postac bedzie wychodzila poza ekran a room ma miec kształt areny.Poza tym stoją na arenie krzesła. Kiedy beda soild to sie postac często blokuje , a kiedy nie jest soild to postać przechodzi pod tym :( Edit: Aaaaa! .Mam kolizje postaci z murem "Start a block". Ale bez tego to postac przechodzi pod tym.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 to w końcu jaki efekt chcesz uzyskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 zawsze mozesz zagladnac do tych przykladow https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...p;hl=minirpg2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Chce uzyskać efekt aby postać nie "przechodziła sobie" przez obiekty soild typu sciany. Ale kiedy tak ustawiam to nieraz postac sie zaklina mniedzy nimi i trzeba naciskac rozne strzałki aby z tamtąd wyszła. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 MUSISZ sprawdzicz czy nowa pozycja jest wolna.: GML if ( keyboard_check_pressed( vk_right ) and place_free( x + 24 , y )) x += 24 else if ( keyboard_check_pressed( vk_left) and place_free( x - 24 , y )) x -= 24 itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Hmmm...Mogł byś opisać gdzie to wszystko wkleić i za co odpowiada? Kombinowałem żeby wkleić do zdarzenia na naciśnięcie klawisza w bok/góre/dół. Ale nie wyszło. Z góry dzienks. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 do step, zamiast tego kodu co Ci wyżej podałem. Kurczę pomyśl też sam czasami :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Działa , tylko on przeskakuje 2 kratki a powinnien 1. :P Można to naprawić? Co do myślenia to próbóje przynajmniej , ale ty GM'a masz obcykanego a ja wczoraj zacząłem :) Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 moze temu, ze własnie masz dwa razy ten kod na poruszanie.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 :w00t2: :w00t2: Aaaa! Znowu mózg off :P Thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 https://gmclan.org/index.php?plik=106 w przykłady już nic nie zaglądacie? prawie cały silnik poruszania tibii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Problem. Jak ustawić aby potwór chodził tylko w 4 strony "świata" nie na ukos? POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 GML jak masz w alarm0: direction = random( 360 ) div 45 * 45 to zmień na: direction = random( 360 ) div 90 * 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Ok. Działa :). A jeśli chodzi o to ,żeby zmieniał sprity jak sie obraca?(Np. lewo/prawo) Da sie to jakos zrobić bez image_angle? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 narysuj 4 klatki sprita, jedna klatka = jeden kierunek i wtedy image_index = direction div 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 5 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 odesłałem Cie już do przykładu... x_X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koky Opublikowano 5 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2008 Kolejny problemik... A mianowicie dodałem do bohatera Draw>kod: draw_healthbar(x-20,y-30,x+40,y-25,hp,c_black,c_red,c_green,0,true,true) i Create>kod: hp=100 I teraz jest pasek zycia nad bohaterem , ale samego bohatera nie ma! Jak myślicie co się mogło stać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się